Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsområde

BtB marketing, relationship management, entrepreneurship, innovation management, branding

CV

--------2018-present, Syddansk Universitet, Professor--------2016-present, Shanghai University, Adjunct Professor--------2013-2018 East China University of Science and Technology, Associate Professor--------2013 China Europe International Business School, Visiting Scholar--------2010-2013 Oxford Brookes University, Senior Lecturer--------2009-2010 RMIT International University Vietnam, Lecturer

Eksterne ansættelser

Associate Professor, East China University of Science and Technology

1 maj 201331 aug. 2018

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

innovation Samfundsvidenskab
market orientation Samfundsvidenskab
China Samfundsvidenskab
entrepreneur Samfundsvidenskab
customer Samfundsvidenskab
Taiwan Samfundsvidenskab
leadership Samfundsvidenskab
fairness Samfundsvidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2011 2019

Conceptualising and validating the social capital construct in consumer-initiated online brand communities (COBCs)

Li, S., Modi, P., Wu, M. S. S., Chen, C. H. S. & Nguyen, B., feb. 2019, I : Technological Forecasting and Social Change. 139, s. 303-310

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Marketing
Social Capital
Social capital
Brand community
China
91 Downloads (Pure)

Knowledge sharing by entrepreneurs in a virtual community of practice (VCoP)

Hafeez, K., Alghatas, F. M., Foroudi, P., Nguyen, B. & Gupta, S., apr. 2019, I : Information Technology and People. 32, 2, s. 405-429

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
virtual community
Moderators
entrepreneur
moderator
knowledge

Advancing Islamic branding: The influence of religious beliefs and religion-compliant product adoption

Al-Hajla, A. H., Nguyen, B., Melewar, TC. & Jayawardhena, C., 1 mar. 2018, I : The Marketing Review. 18, 1, s. 25-39

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Branding
New product adoption
New products
World economy
Marketing

An investigation of the corporate identity construct in China: Managerial evidence from the high technology industry

Nguyen, B., Melewar, T. C., Japutra, A., Han, S. H., Chen, C. H. S. & Yu, X., 17 nov. 2018, I : Journal of Marketing Communications. 24, 8, s. 779-800

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Corporate identity
China
High technology industry
High-tech firms
Web sites

Antecedents and consequences of corporate communication management (CCM): An agenda for future research

Mohamad, B., Nguyen, B., Melewar, T. C. & Gambetti, R., 1 jan. 2018, I : Bottom Line. 31, 1, s. 56-75

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

corporate communication
management
strategic management
Agenda
Corporate communications

Aktiviteter 2011 2018

  • 8 Medlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende
  • 2 Medlemskab af forskningsnetværk eller ekspertgruppe
  • 1 Redaktør af tidsskrift
  • 1 Medlemskab af bedømmelsesudvalg

Journal of Service Theory and Practice, Guest Editor (Ekstern organisation)

Bang Nguyen (Formand)
2018 → …

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende

Journal of Marketing Management, Guest Editor (Ekstern organisation)

Bang Nguyen (Formand)
2017

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende

International Studies of Management and Organization, Guest Editor (Ekstern organisation)

Bang Nguyen (Formand)
2017

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende

The Bottom Line (Tidsskrift)

Bang Nguyen (Peer reviewer)
1 maj 2016 → …

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelseRedaktør af tidsskriftForskning

Journal of Marketing Management, Editorial Board (Ekstern organisation)

Bang Nguyen (Formand)
1 jan. 2016 → …

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg

Priser

25 Highly Cited Marketing Articles

Bang Nguyen (Modtager), 2013

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

marketing

25 Highly Cited Marketing Articles

Bang Nguyen (Modtager), 2013

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

Customer experience
Marketing

Highly Commended Paper Award

Bang Nguyen (Modtager), 18 maj 2018

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser