Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsområde

BtB marketing, relationship management, entrepreneurship, innovation management, branding

CV

--------2018-present, Syddansk Universitet, Professor--------2016-present, Shanghai University, Adjunct Professor--------2013-2018 East China University of Science and Technology, Associate Professor--------2013 China Europe International Business School, Visiting Scholar--------2010-2013 Oxford Brookes University, Senior Lecturer--------2009-2010 RMIT International University Vietnam, Lecturer

Eksterne ansættelser

Associate Professor, East China University of Science and Technology

1. maj 201331. aug. 2018

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

innovation Samfundsvidenskab
market orientation Samfundsvidenskab
environmental behavior Samfundsvidenskab
China Samfundsvidenskab
entrepreneur Samfundsvidenskab
customer Samfundsvidenskab
Taiwan Samfundsvidenskab
Values Samfundsvidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2011 2019

A framework of brand-centred training and development activities, transformational leadership and employee brand support in higher education

Sujchaphong, N., Nguyen, B., Melewar, T. C., Sujchaphong, P. & Chen, J., 6. sep. 2019, I : Journal of Brand Management.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Employees
Training and development
Transformational leadership
Communication
Knowledge building

Conceptualising and validating the social capital construct in consumer-initiated online brand communities (COBCs)

Li, S., Modi, P., Wu, M. S. S., Chen, C. H. S. & Nguyen, B., feb. 2019, I : Technological Forecasting and Social Change. 139, s. 303-310

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Marketing
Social Capital
Social capital
Brand community
China

Entrepreneurial bricolage and its effects on new venture growth and adaptiveness in an emerging economy

Yu, X., Li, Y., Su, Z., Tao, Y., Nguyen, B. & Xia, F., 6. jun. 2019, I : Asia Pacific Journal of Management.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Emerging economies
New ventures
Bricolage
Market competition
Liability
159 Downloads (Pure)

Knowledge sharing by entrepreneurs in a virtual community of practice (VCoP)

Hafeez, K., Alghatas, F. M., Foroudi, P., Nguyen, B. & Gupta, S., apr. 2019, I : Information Technology and People. 32, 2, s. 405-429

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
virtual community
Moderators
entrepreneur
moderator
knowledge
20 Downloads (Pure)

Pro-environmental behaviours and Value-Belief-Norm theory: Assessing unobserved heterogeneity of two ethnic groups

Ghazali, E. M., Nguyen, B., Mutum, D. S. & Yap, S. F., 1. jun. 2019, I : Sustainability (Switzerland). 11, 12, s. 1-28 28 s., 3237.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
environmental behavior
ethnic group
Recycling
Sustainable development
Social Norms

Aktiviteter 2011 2018

  • 8 Medlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende
  • 2 Medlemskab af forskningsnetværk eller ekspertgruppe
  • 1 Redaktør af tidsskrift
  • 1 Medlemskab af bedømmelsesudvalg

Journal of Service Theory and Practice, Guest Editor (Ekstern organisation)

Bang Nguyen (Formand)
2018 → …

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende

International Studies of Management and Organization, Guest Editor (Ekstern organisation)

Bang Nguyen (Formand)
2017

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende

Journal of Marketing Management, Guest Editor (Ekstern organisation)

Bang Nguyen (Formand)
2017

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende

The Bottom Line (Tidsskrift)

Bang Nguyen (Peer reviewer)
1. maj 2016 → …

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelseRedaktør af tidsskriftForskning

Journal of Marketing Management, Editorial Board (Ekstern organisation)

Bang Nguyen (Formand)
1. jan. 2016 → …

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg

Priser

2019 Highly Commended Paper Award

Bang Nguyen (Modtager), 1. aug. 2019

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

2019 Emerald Literati Awards for Excellence

Bang Nguyen (Modtager), 31. jul. 2019

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

Highly Commended Paper Award

Bang Nguyen (Modtager), 18. maj 2018

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

25 Highly Cited Marketing Articles

Bang Nguyen (Modtager), 2013

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

Customer experience
Marketing

25 Highly Cited Marketing Articles

Bang Nguyen (Modtager), 2013

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

marketing