Foto af Birgitte Norlyk

Birgitte Norlyk

Ph.d.

  • Universitetsparken 1

    6000 Kolding

    Danmark

19972018
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1997 2018

Filtrer
Bidrag til bog/antologi
2017

Designer or Entrepreneur? Counter-Narratives in the Professions

Norlyk, B., 2017, Counter-Naratives and Organization. Frandsen, S., Kuhn, T. & Lundholt, M. W. (red.). New York: Routledge, s. 155-171 (Routhledge Studies in Management, Organizations and Society).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2016

Relationer, effektmålinger og gennemsigtighed

Norlyk, B., 2016, Corporate Communication: et tværfagligt perspektiv. Persson, H. (red.). 2. udg. Hans Reitzels Forlag, s. 127-140

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

2014

Corporate Storytelling

Norlyk, B., Lundholt, M. W. & Hansen, P. K., 2014, Handbook of Narratology. Hühn, P., Meister, J. C., Pier, J. & Schmid, W. (red.). 2 udg. Berlin/Boston: De Gruyter, Bind 1. s. 105-114 (De Gruyter Handbook).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

I make a difference! - Employees as stakeholders in corporate narratives of a higher purpose

Norlyk, B. & Cancino, R., 2014, Stakeholders in Action. Cancino, R. & Holmgreen, L-L. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 141-172 31 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2013

Corporate Storytelling

Norlyk, B., Lundholt, M. W. & Hansen, P. K., sep. 2013, The living handbook of narratology. Hühn, P., Meister, J. C., Pier, J. & Schmid, W. (red.). Interdisciplinary Center for Narratology, University of Hamburg

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2011

x-faktoren i storytelling og rekruttering

Norlyk, B., 2011, Fortælling i virksomhedens tjeneste: Corporate Storytelling som kommunikationsredskab. Wolff Lundholt, M. (red.). kbh: Medusa, Bind 4. s. 75-94 19 s. (Writings for the Center for Narratological Studies, Bind vol 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2010

Et strategisk perspektiv på corporate communication

Norlyk, B. & Freytag, P. V., 10. okt. 2010, Corporate Communication - et tværfagligt perspektiv. Kbh: Hans Reitzels Forlag, s. 113-127

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Jobannoncer handler også om innovation

Norlyk, B., 2010, Cesfo Årsrapport 2010. Freytag, P., Wickstrøm, K., Klyver, K. & Munksgaard, K. (red.). Kolding: Center for Småvirksomhedsforskning, Syddansk Universitet, s. 17-24 (Cesfo Årsrapporter).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Om corporate communication

Norlyk, B., 10. okt. 2010, Corporate communication - et tværfagligt perspektiv. 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 9-26

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Om heltefiguren i Corporate Communication

Maagaard, C. A. & Norlyk, B., 2010, Corporate Communication - et tværfagligt perspektiv. Norlyk, B. (red.). Danmark: Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

Om heltefiguren i corporate communication (med Cindie Maagaard)

Maagaard, C. A., 2010, Corporate Communication - et tværfagligt perspektiv. 2010 udg. Kbh: Hans Reitzels Forlag, s. 43-59

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2008

Job ads as corporate branding: Staging values and identities

Norlyk, B., 2008, Rhetorical Aspects of Discourses in Present-Day Society. Dam, L., Holmgreen, L-L. & Strunck, J. (red.). Cambridge Scholars Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Lean, kommunikation og kultur: do

Norlyk, B., 2008, Lean uden grænser?: Lean i offentlige og private virksomheder. København: Systime Academic, s. 191 - 209 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Minefelter i kommunikation - sprog, (fag)kultur og face

Norlyk, B., 2008, Effektivisering. Arlbjørn Stentoft, J. (red.). Børsen Forum A/S, (Børsens ledelseshåndbøger).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2006

Clashing Norms: Job Ads or Job Narrative

Norlyk, B., 2006, The Map and the Landscape. Gillaerts, P. & Shaw, P. (red.). Frankfurt: Peter Lang, s. 43-63

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Culture in a business contex

Askehave, I., Gram, M. & Norlyk, B., 2006, Meanings and Messages. Askehave, I. & Norlyk, B. (red.). s. 7-32

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

Texts and localization

Norlyk, B. (red.), 2006, Meanings and Messages. s. 7-31

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

2003

Professional Culture and Professional Discourse

Norlyk, B., 2003, International Perspectives on Business Communication: From Past Approaches to Future Trends. Axel Satzger, A. & Pocini, G. (red.). Frankfurt: Peter Lang, s. 65-74

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2002

Virksomhedens fortællinger YYYY No org found YYY

Norlyk, B., 2002, Modernitetens litteratur, kultur og kommunikation, materiale til forelæsningsrækken. Esmann Knudsen, K. (red.). Kolding: Center for Forskning i Idræt, Sundhed og Civilsamfund, SDU, s. 137-144

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2001

Hvad er prisen? Små virksomheder og sproglige kompetencer

Norlyk, B., 2001, Årsrapport 2000-2001. Freytag, P. (red.). Kolding: Center for Småvirksomhedsforskning, Syddansk Universitet, s. 73-77

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2000

Conflicts in Professional Discourse YYYY No org found YYY

Norlyk, B., 2000, Analysing Professional Genres. Trosborg, A. (red.). Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, s. 163-174

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Kommunikation og rekruttering YYYY No org found YYY: små virksomheder og små årgange

Norlyk, B., 2000, Center for Småvirksomhedsforskning. s. 32-40

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

1999

Carlsen Power Electronics YYYY No org found YYY: Idealisme og/eller business

Norlyk, B., 1999, Godt begyndt: Casesamling om danske iværksættere og deres erfaringer. Rind Christensen, P. (red.). Systime

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning