Domen Bajde

  • Campusvej 55

    5230 Odense M

    Danmark

20062019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

CV

N

Forskningsinformation

Research interest: consumer culture theory, giving and charitable behavior, online consumer behavior, actor-network theory My recent research combines different socio-cultural perspectives to explore the ideological and socio-material aspects of practices occurring at the intersection of gift and market.

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 1 Lignende profiler
gift Samfundsvidenskab
consumer research Samfundsvidenskab
social media Samfundsvidenskab
dogmatics Samfundsvidenskab
Holidays Medicin og biovidenskab
actor-network-theory Samfundsvidenskab
Corrosion Medicin og biovidenskab
piracy Samfundsvidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2006 2019

Branding an Industry?

Bajde, D., sep. 2019, I : The Journal of Brand Management. 26, 5, s. 497-504

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Branding
Industry
Legitimacy
Socio-economic development
Uniqueness

Consumer Culture Theory

Bajde, D. (red.), Kjeldgaard, D. (red.) & Belk, R. W. (red.), 2019, Emerald Group Publishing. 217 s. (Research in Consumer Behavior, Bind 20).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Imagination at Work: Technology Markets and Socio-Technical Imagineering

Bajde, D., Kuruoglu, A., Nøjgaard, M. & Sommer, J. K., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaperForskningpeer review

Introduction – Consumer culture fairy tales

Bajde, D., Kjeldgaard, D. & Belk, R. W., 1. jan. 2019, Consumer Culture Theory. Bajde, D., Kjeldgaard, D. & Belk, R. W. (red.). Emerald Group Publishing, s. 1-3 (Research in Consumer Behavior, Bind 20).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKommentarForskning

The romantic potential of money: When credit becomes a gift

Bajde, D. & Rojas Gaviria, P., 2019, Gifts, Romance, and Consumer Culture . Minowa, Y. & Belk, R. W. (red.). New York: Routledge, s. 173-183 (Routledge Interpretive Marketing Research ).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Gift
Credit
Loans
Microlending
Spirit of capitalism

Aktiviteter 2003 2019

University of Ljubljana

Domen Bajde (Gæsteforsker)
jul. 2019

Aktivitet: Gæsteophold ved andre institutioner

Doctoral disposition evaluation committee (Begivenhed)

Domen Bajde (Medlem)
mar. 2019

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg

Imagined Futures of Consumption

Daniel Welch (Deltager), Domen Bajde (Arrangør), Alev Kuruoglu (Arrangør)
jan. 2019 → …

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Journal of Consumer research (Tidsskrift)

Domen Bajde (Peer reviewer)
2019 → …

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelsePeer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripterForskning

Consumer culture theory conference 2019 (Begivenhed)

Domen Bajde (Peer reviewer)
2019

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelsePeer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripterForskning

Projekter 2017 2018

Presse/medie

Kollektiv branding: Alle for én

Domen Bajde

19/09/2019

1 Mediebidrag

Presse/medie

Kollektiv branding: Alle for én

Domen Bajde

19/09/2019

1 Mediebidrag

Presse/medie

Priser

Best paper in the Ethics & Socially Responsible Marketing Track - American Marketing Association Summer Conference

Domen Bajde (Modtager), Arjen van Dalen (Modtager) & Jessica Chelekis (Modtager), 2018

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

Undervisning og vejledning

Anthropological Fieldwork

Erika Kuever

01/09/201431/01/2018

Kursus: Undervisning

Brand Management

Domen Bajde

01/09/201531/01/2018

Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning

Consumption Studies

Domen Bajde & Dannie Kjeldgaard

01/02/201430/06/2018

Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning

Consumption Studies

Dannie Kjeldgaard

02/01/201730/06/2017

Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning

Consumption Studies

Domen Bajde

01/02/201730/06/2017

Kursus: Undervisning og vejledningUndervisning