20012021
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede emneordskoncepter, som definerer de vigtigste emner for hver enkelt forsker.

  • 11 Lignende profiler
kindergarten Samfundsvidenskab
school Samfundsvidenskab
everyday life Samfundsvidenskab
community Samfundsvidenskab
critical psychology Samfundsvidenskab
participation Samfundsvidenskab
day care Samfundsvidenskab
school law Samfundsvidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2001 2019

Børnefællesskaber - om de andre børns betydning: At arbejde med rummelighed og forældresamarbejde

Stanek, A. H., Larsen, M. R. & Højholt, C., 2019, 2. udgave, 2. oplag udg. Frederiksberg: Bogforlaget Frydenlund.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Børneparat skole & skoleparate børn? Fokus på overgangspædagogik

Stanek, A. H. & Vendelbo, S. H., 2019, BUPL. 48 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil

Children's Communities: Understanding Children's learning as connected to social life

Bidragets oversatte titel: Børns fællesskaberStanek, A. H., mar. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

Fil

Children's proximal societal conditions

Stanek, A. H., 25. dec. 2019, Annual Review of Critical Psychology: Special Issue: Kritische Psychologie. Marvakis, A., Batur, S., Kessi, S., Painter, D., Schraube, E., Bowler, E. S. & Triliva, S. (red.). The critical institute - Critical knowledge in practice, Bind 16. s. 849-872

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
school
everyday life
critical psychology
day care
school law

Communities of children in the transition from kindergarten to school

Stanek, A. H., 2019, Listening to children’s advice about starting school and school age care. Dockett, S., Einarsdóttir, J. & Perry, R. (red.). 1. udg. London: Routledge, (Towards an Ethical Praxis in Early Childhood: From Research into Practice).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

kindergarten
school
community
participation
everyday life

Aktiviteter 2011 2019

Oral paper presentation: When the political agenda on behalf of the children is running away with the concept of learning

Anja Hvidtfeldt Stanek (Underviser)
19. aug. 201923. aug. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

The Nordic way

Anja Hvidtfeldt Stanek (Deltager)
26. mar. 201927. mar. 2019

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Egmont Fonden (Ekstern organisation)

Anja Hvidtfeldt Stanek (Medlem)
jan. 2019dec. 2019

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af forskningsnetværk eller ekspertgruppe

DEA, Copenhagen, Denmark (Ekstern organisation)

Anja Hvidtfeldt Stanek (Medlem)
2019 → …

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af forskningsnetværk eller ekspertgruppe

Projekter 2014 2021

Tværfagligt samarbejde - inklusion i et helhedorienteret perspektiv

Stanek, A. H.

14/03/201401/04/2015

Projekter: ProjektForskning

Vuggestuepædagogik under udforskning

Stanek, A. H. & Larsen, M. R.

01/04/201431/12/2015

Projekter: ProjektForskning

Samtænking af skoler og fritidsinstitutioner i Tyskland og Sverige

Stanek, A. H.

01/04/201631/12/2016

Projekter: ProjektForskning

Samskabende pædagoger i overgangen fra børnehave til skole

Stanek, A. H. & Vendelbo, S. H.

01/08/201730/04/2019

Projekter: ProjektForskning

Forældreskab til unge

Stanek, A. H.

31/07/201731/12/2020

Projekter: ProjektForskning