• Campusvej 55

    5230 Odense M

Fingeraftryk Dyk ned i de forskningsemner, hvor SDU Universitetspædagogik er aktiv. Disse emneetiketter kommer fra arbejdet fra denne organisations medlemmer. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

learning Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
quiz Samfundsvidenskab
Teaching Samfundsvidenskab
classroom Samfundsvidenskab
teaching program Samfundsvidenskab
internationalization Samfundsvidenskab
Blended Learning Samfundsvidenskab

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2006 2020

Implementing collaborative, active learning using peer instructions in pharmacology teaching increases students' learning and thereby exam performance

Carstensen, S. S., Kjaer, C., Möller, S. & Bloksgaard, M., 15. jan. 2020, I : European Journal of Pharmacology. 867, 6 s., 172792.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Problem-Based Learning
Odds Ratio
Curriculum
Observation

Min første edubot - Leg og lær om computational thinking og chatbots

Christensen, I-M. F. & Lüders, B., jan. 2020, DidaktiskCompThink, et CUDIM Wordpress site, Aarhus Universitet

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationUndervisningpeer review

Åben adgang

Active learning and collaboration creates the best outcomes

Bidragets oversatte titel: Aktiv læring og collaborative learning giver den bedste læringNørgaard, C., Nielsen, K. G., Overgaard Jensen, R. & Andresen, E. L., 21. jan. 2019, What's on the horizon for Ed Tech in 2019?: A look at the current EdTech landscape and predicted trends for educational technology. Labster, s. 15 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

37 Downloads (Pure)

Are leavers different from stayers? Dropout and students' perceptions of the teaching-learning environment

Bager-Elsborg, A., Herrmann, K. J., Troelsen, R. & Ulriksen, L., 2019, I : Uniped. 42, 2, s. 139-156

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
drop-out
learning environment
Teaching
student
self-efficacy
3 Downloads (Pure)

Den blendede undervisers roller og kompetencer

Christensen, I-M. F., Kjær, C. & Hansen, P. S., 2019, I : Læring og Medier (LOM). 12, 22, 25 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Aktiviteter 2007 2020

Designing for situated knowledge transformation

Inger-Marie F. Christensen (Deltager)
13. jan. 2020

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Galway-Mayo Institute of Technology

Inger-Marie F. Christensen (Gæsteunderviser)
2. dec. 20196. dec. 2019

Aktivitet: Gæsteophold ved andre institutioner

Teaching for Active Learning

Inger-Marie F. Christensen (Chairman)
14. nov. 2019

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Teaching for Active Learning

Inger-Marie F. Christensen (Deltager)
14. nov. 2019

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Værktøj til Udvikling af Eksamensformer

Rie Troelsen (Underviser)
7. nov. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragGæsteforelæsning, undervisning og kursusvirksomhed ved andre universiteter

Projekter 2020 2021

Priser

Best poster and project on the development of teaching practices

Peter Fentz Haastrup (Modtager) & Sanne Rasmussen (Modtager), 2018

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

Universitetspædagogikum 2016 - Vinter

Signe Brinkløv (Modtager), 8. dec. 2016

Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

Undervisning og vejledning

Vejleder for ph. d. stipendiat Jens Jakob Ellebæk

Rie Troelsen

01/05/201801/05/2020

Kursus: Vejledning

Den interaktive forelæsning

Rie Troelsen

09/03/201809/03/2018

Kursus: Undervisning

Vejledning - roller og relationer

Rie Troelsen

19/02/201807/03/2018

Kursus: Undervisning

BA student pedagogic practicum in SDUUP

Donna Hurford

01/11/201708/12/2017

Kursus: Vejledning

Undervisningsportfolio

Birgitte Madelung

01/10/2018 → …

Kursus: Undervisning