Publikationer 1972 2022

Filtrer
Konferenceabstrakt til konference
2020

Managing implications of New Public Governance – Reform in the Danish Context

Balslev, G. M., 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

governance
reform
management
school
representative democracy
2019

E-male: Digital consultations between the senior male (65+) patient and his general practitioner

Klausen, M., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Interesse - hvad er det? Og kan den måles? Workshop

Lykkegaard, E., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Investigating distributed cognitive processes in the study of e-consultations’ hybrid ontology: Discussing methodological implications

Simonsen, L. M., jun. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Investigating intercorporeality, sense-making and cognitive ecosystems: The case of the enacted e-consultation

Simonsen, L. M., jun. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Knowledge Forms And Interdisciplinarity

Bidragets oversatte titel: Vidensformer og fagligt samspilQvortrup, A. & Petersen, C. K., 31. jan. 2019, (Under udarbejdelse).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Leading Educational Ecosystems: An international collaborative effort around climate and culture in public schooling

Balslev, G. M., Gibson, J. D., Daly, A., Downey, C. J., Ozge Karakaya, E., Liou, Y-H., Civís, M. & Arenas, G., 16. maj 2019, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

climate
leader
school
principal
community

Migration Policies as Risk Factor in Education of Migrant Children in Denmark

Jacobsen, G. H., Piekut, A., Hobel, P. & Høegh, T., 6. sep. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Project Early Detection and Prevention

Thilsing, T., Søndergaard, J., Larrabee Sonderlund, A., Pedersen, L. B., Christensen, J. R., Svensson, N. H., Assing Hvidt, E., Hvidt, N. C. & Bruun Larsen, L., 25. apr. 2019. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

RE as intercultural didactics? Between the danger of religification and prosperity of inclusion

Sindberg Jensen, S., jun. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang

Reform in the Danish Context: Managing Pressure between a top-down and bottom-up approach

Balslev, G. M., 15. jun. 2019, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

reform
educator
school
Teaching
leader

Studerendes vurdering af aktiverende undervisning og aktiv læring

Lykkegaard, E., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Teaching health students professional language games through digital simulations

Bidragets oversatte titel: Uddannelse af studerende i sundshedssektoren med hjælp af digitale simuleringerPetersen, C. K. & Marchetti, E., 20. feb. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

The Triangle of Group Work: Making group work work!

Balslev, G. M., 1. jun. 2019, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

group work
student
project group
semester
university

The voices of first year students with self-implied high dropout intensions

Bidragets oversatte titel: Fortællinger fra førsteårsstuderende med selvindikerede høje frafaldsintensionerLykkegaard, E., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

What Challenges and Opportunities pertain to introducing Philosophy with Children in Schools to foster migrant Children and Youth’s wellbeing?

Sindberg Jensen, S., okt. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
2018

At the Forefront of Older Peoples‘ Care

Backer Mogensen, C., Skjøt-Arkil, H., Keene Guldhammer Boye, L., Elkjær, M., Hoffmann, E., Andersen, P. T., Hjuler Persson, M., Søndergaard, J., Waldorff, F. B., Thorgård, K., Hoffmann, E., Primdahl, J., Kristiansen, T. M., Stenager, E., Brabrand, M. & Gram, B., 23. apr. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Den digitale konsultations muligheder og begrænsninger – fra et læge- og patient perspektiv

Grønning, A., Klausen, M. & Assing Hvidt, E., 15. nov. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Direct reader address in online news articles on illness and health

Andersen, E. M., Grønning, A. H., Hietaketo, M. & Johansson, M., 13. dec. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

news value
newspaper
news
illness
health

Discursive patterns among members of The Danish Parliament on Snapchat: Fun, Family and Fitness

Grønning, A., 1. nov. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

fitness
parliament
politician
discourse theory
social democratic party

Distributed interactions: the usage and experience of digital platforms in general practice: A discussion of methods, theory and challenges

Simonsen, L. M., nov. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

E-consultations (e-cons): Roundtable discussion ICCH

Grønning, A., Klausen, M., Assing Hvidt, E., Laursen, D. & Simonsen, L. M., 6. apr. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Ethical issues when dealing with consumer data

Grønning, A. & Knudsen, G. H., 15. nov. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Examining assumptions of multi-dimensionality in a multiple mini-interview. A factor analysis

Dyhrberg O'Neill, L., Poulsen, E. L. & Kulasageram, M., 18. maj 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Examining student experiences of teaching and study environment

Lykkegaard, E., Qvortrup, A. & Troelsen, R., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Examining student perceptions of teaching and study environment system-atically to initiate retention initiatives

Lykkegaard, E., Qvortrup, A. & Troelsen, R., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

General and Disciplinary Didactics. Complementarity and Eclecticism as Didactic Core Concepts

Qvortrup, A., 5. sep. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Health risks and advice in online news articles

Andersen, E. M., Johansson, M. & Grønning, A. H., 13. dec. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

If it looks like a duck: Names as shared signifiers for discussing “cuteness” in healthcare robotics.

Marchetti, E., 2018. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Physicians and psychologists' existential communication

Bidragets oversatte titel: Læger og psykologers eksistentielle kommunikationAndersen, A. H., Assing Hvidt, E., Hvidt, N. C. & Roessler, K. K., 20. okt. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Projekt Tidlig opsporing og Forebyggelse (TOF)

Thilsing, T., Christensen, J. R., Sønderlund, A., Thomsen, J. L., Waldorff, F. B., Søndergaard, J., Hvidt, N. C., Assing Hvidt, E., Svensson, N. H., Pedersen, L. B. & Bruun Larsen, L., 12. nov. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Reforming a local school system: And how to do research on the topic

Balslev, G. M., 19. apr. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

school system
management
school
social technology
reform

The buddy study - a peer support programme after adverse events

Schrøder, K., Assing Hvidt, E., Nøhr, E. A., Jørgensen, J. S. & Hvidt, N. C., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

The Little Mermaid: How one seemingly harmless little girl came to be a site of struggle

Bom, A. K., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Underground-commercialism: Posing bodies in urban exploration and the commodification of resistance

Bidragets oversatte titel: Undergrundskommercialisme: Poserende kroppen i urban exploration og vareliggørelsen af modstandKlausen, M., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

What can we learn from data about MMI raters' subjectivity when they make decisions about candidates' potential?

Christensen, M. K., Lykkegaard, E., Lund, O. & Dyhrberg O'Neill, L., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

“Let’s peel an apple!”: The role of Embodiment in the Practice of Occupational Therapy

Marchetti, E., jun. 2018. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2017

"At Front Edge" - The Health Care professionals perspectives on how to improve Intersectoral Collaboration around the Elderly"

Bidragets oversatte titel: "På FORKANT" - De sundhedsprofessionelles perspektiv for styrket tværsektoriel indsast omkring ældreHjuler Persson, M., Backer Mogensen, C., Søndergaard, J., Skjøt-Arkil, H. & Andersen, P. T., 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

Citizenship and old age in a mediatized Denmark: Elderly people’s experiences with mandatory digital communication with the public sector

Klausen, M., 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

old age
Denmark
public sector
citizenship
communication

Is blended learning another form of playful learning? A design case study

Marchetti, E., 7. nov. 2017. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang

Patientification of a Nation: Cholesterol and statins in Danish news media from 2000-2017

Klausen, M., 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Self-assessed stress level among elderly seeking treatment for alcohol use disorder. A descriptive study

Nielsen, A. S., Bilberg, R. M. & Andersen, K., 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

The ethics of spectating and imagining

Kallenbach, U., 2017. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang

The impact of space on teaching - exploring ways to investigate teaching from a spatial perspective

Troelsen, R., 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

The Spreadable City: Urban Exploration and Connective Media

Klausen, M. & Jansson, A., 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

mediatization
secrecy
commercialization
authenticity
Denmark

Tracing the Concept of Imagination

Kallenbach, U., 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2016

A social-philosophical perspective on Danish prisoners’ education

Riis, A. H., 5 aug. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

prisoner
correctional institution
education
self-image
human being

Blogs, refleksionsrum og akademisk praksisfællesskab

Danbjørg, D. B., Rothmann, M. J., Clemensen, J., Thrysøe, L. & Hansen, P. S., 1. nov. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Conflux and Imagination: Perspectives from Philosophy and Drama

Kallenbach, U., 2016. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang

Designing a clinical skills training laboratory with focus on video for better learning

Bidragets oversatte titel: Designing a clinical skills training laboratory with focus on video for better learningLauridsen, H. H., Toftgård, R. C. & Nørgaard, C., 20. okt. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review