Publikationer 1972 2022

Filtrer
Bidrag til bog/antologi
2020

Er ledelsen krænkelsesparat? - politisk korrekthed og æstetiske refleksioner

Hansen, D. R., 2020, (Accepteret/In press) Den ydmyge leder. Mellon, K. (red.). Dafolo Forlag A/S

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Feminism at the Borders: Migration and Representation

Hogg, E. J., 2020, (Accepteret/In press) New Feminist Studies : Twenty-First Century Critical Interventions. Cooke, J. (red.). Cambridge University Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction

Moslund, S. P., Marcussen, M. & Karlsson Petersen, M., 2020, (Accepteret/In press) How Literature Comes to Matter: Post-Anthropocentric Approaches to the Study of Literature. Edinburgh University Press Ltd.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2019

Academic Reception

Petersen, A. R., Schramm, M. & Wiegand, F. K., 2019, Reframing Migration, Diversity and the Arts: The Postmigrant Condition. Schramm, M., Pultz Moslund, S. & Ring Petersen, A. (red.). New York: Routledge, s. 11-25 (Routledge Research in Art and Politics).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

subjectivity
migrant
migration
ambivalence
society

Analyzing Metaphors

Wohlmann, A., 2019, (Accepteret/In press) Research Methods in Health Humanities. Klugman, C. M. & Gentry Lamb, E. (red.). Oxford University Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram

Christensen, T. S. & Krogh, E., 2019, (Accepteret/In press) Gymnasiet i udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Autos Sacramentales: Historical World as Divine Pageant

Kluge, S., 2019, (Accepteret/In press) The Routledge Companion to the Spanish Golden Age. Cacho, R. (red.). Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Biografisk metode 2.0: At arbejde med performativ biografisme

Haarder, J. H., 14. jan. 2019, Metodekogebogen: 130 analysemetoder fra humaniora og samfundsvidenskab. Femø Nielsen, M. & Skriver, S. (red.). U Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Boundless Nature: Virtue Ethics, Wittgenstein and Unrestricted Naturalism

Christensen, A-M. S., 2019, Ethics in the Wake of Wittgenstein. de Mesel, B. & Kuusela, O. (red.). New York: Routledge, s. 63-83 (Routledge Studies in Ethics and Moral Theory).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Naturalism
Virtue Ethics
Ludwig Wittgenstein
Nature
Aristotelian

Brug af litteratur i skole og undervisning

Elf, N. F., Høegh, T. & Christensen, V., 22. okt. 2019, Litteratur i brug. Mai, A-M. (red.). Forlaget Spring, s. 90-122

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Brugstyverier: Teori, metode og det litterære faktums uregerlighed

Haarder, J. H., 22. okt. 2019, Litteratur i brug. Mai, A-M. (red.). Hellerup: Forlaget Spring, s. 43-67

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Cartographic Realism in 19th Century Literature

Engberg-Pedersen, A., 2019, (Accepteret/In press) Landscapes of Realism.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Comparing Histories: The United Kingdom, Germany and Denmark

Petersen, A. R., Schramm, M. & Wiegand, F. K., 2019, Reframing Migration, Diversity and the Arts: The Postmigrant Condition. Schramm, M., Pultz Moslund, S. & Ring Petersen, A. (red.). New York: Routledge, s. 26-49 (Routledge Research in Art and Politics).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Denmark
theater director
history
cultural theory
institutional change

Criticism and Perspectives

Petersen, A. R., Schramm, M. & Wiegand, F. K., 2019, Reframing Migration, Diversity and the Arts: The Postmigrant Condition. Schramm, M., Pultz Moslund, S. & Ring Petersen, A. (red.). New York: Routledge, s. 50-64 (Routledge Research in Art and Politics).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

criticism
migrant
migration
Society
experience

Dannelse i uddannelse

Qvortrup, A. & Bengtsen, S. S., jan. 2019, Formålsdrevet uddannelse og undervisning. Qvortrup, A. (red.). Dafolo Forlag A/S, (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Dannelsens genkomst

Beck, S., 2019, (Accepteret/In press) Dialog og dannelse: Et aktionsforskningsprojekt på Sankt Annæ Gymnasium. Martin, K., S. B. & G. T. (red.). København, 25 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Dansk med dug på

Beck, S., 2019, (Accepteret/In press) Dialog og dannelse: Et aktionsforskningsprojekt på Sankt Annæ Gymnasdium. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (red.). 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Den retsmedicinske forsknings udfordringer

Nottelmann, N., Schmidt Astrup, B. & Stewart-Ferrer, S., 2019, (Accepteret/In press) Retsmedicin. Lange Thomsen, J. (red.). 4. udgave udg. FADL's Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Den umiddelbare tids melodiøsitet: På sporet af Henri Bergson

Laugesen, M. H-L. & Grimm, J. A., 2019, Proust Bulletin. Bind 11. (Proust Bulletin).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Den Videnskabelige Basismodel

Petersen, E. N. & Schaffalitzky, C., 2019, Vidensmønstre: Basal videnskabsteori i stx. Rangvid, M., Benoni, T., Christiansen, T. S., Larsen, A. & Maintz, J. (red.). Aarhus: Systime

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

Dialoger med Respons: Respons-projektet i dialog med anden forskning om teknologi og faglige literacypraksisser i digitaliserede samfund

Elf, N. F., 3. maj 2019, Ny hverdag?: Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Igland, M-A., Skaftun, A. & Husebø, D. (red.). Universitetsforlaget, s. 255-279

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Didaktikkens udvikling - mellem matter og meaning, mål og medier, fag, elever og læring

Qvortrup, A. & Rasmussen, H. F., okt. 2019, En moderne og aktuel didaktik. Qvortrup, A. & Kiær, K. (red.). Dafolo Forlag A/S, (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Didaktik og læring

Qvortrup, A. & Keiding, T. B., jan. 2019, Formålsdrevet uddannelse og undervisning. Qvortrup, A. (red.). Dafolo Forlag A/S, (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Die historische Entwicklung des Wohlfahrtsstaates: Von den Anfängen bis zum Ende des Goldenen Zeitalters

Petersen, K. & Obinger, H., 2019, Handbuch Sozialpolitik. Obinger, H. & Schmidt, M. G. (red.). Wiesbaden: Springer VS, s. 9-32

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Digitalisering og teknologi i gymnasieskolen

Petersen, C. K. & Elf, N. F., 1. sep. 2019, (Under udarbejdelse) Gymnasiet i Udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag, 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Directions

Bidragets oversatte titel: RetningerDrotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C., 2019, The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication. Drotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C. (red.). London: Routledge, s. 257-260 (Routledge International Handbooks, Bind 19).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

authenticity
mediation
integrity

Displacement

Hogg, E. J., 2019, The Routledge Companion to Twenty-First Century Literary Fiction. Eaglestone, R. & O'Gorman, D. (red.). Routledge, (Routledge Literature Companions).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Names
Affective
Exploitation
Interaction
Literary Text

Dokumentation og evaluering

Christensen, T. S., Petersen, C. K. & Piekut, A., 1. sep. 2019, (Under udarbejdelse) Gymnasiet i Udvikling: - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag, 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Efterskrift

Paulsen, A., 23. maj 2019, Ernst Toller: En ungdom i Tyskland. København: Vandkunsten, s. 339-371

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Elever taler om kultur, globalisering, værdier og handlemuligheder

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (red.). U Press, s. 268-291

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Enabling and constraining: Digital technology in students’ writing and writer development

Elf, N. F., 2019, Understanding Young People's Writing Development: Identity, Disciplinarity and Education. Krogh, E. & Sonne Jakobsen, K. (red.). London: Routledge, 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

writer
student
empirical research
secondary education
semiotics

End-of-Travel

Graulund, R., apr. 2019, Keywords for Travel Writing Studies: A Critical Glossary. Forsdick, C., Walchester, K. & Kinsley, Z. (red.). Anthem Press, (Anthem Studies in Travel).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Environments

Bidragets oversatte titel: MiljøerDrotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C., 2019, The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication. Drotner, K., Dzieken, V., Parry, R. & Schrøder, K. C. (red.). London: Routledge, s. 97-99 (Routledge International Handbooks, Bind 19).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

communication
communication research
public interest
Social Problems
social system

Etik og religion

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (red.). U Press, s. 212-219

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Et opgør med den kronologiserede leg: To teser om leg og ”ældreliv”

Iversen, S. M., 2019, (Accepteret/In press) Leg og Litteratur. Toft, H. & Esmann, K. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Evaluering og digitalisering

Petersen, C. K., 1. sep. 2019, (Under udarbejdelse) Evalueringsdidaktik. Frydenlund Academic, 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Evaluerings-sprogspil

Petersen, C. K., 1. sep. 2019, (Under udarbejdelse) Evalueringsdidaktik. Frydenlund Academic, 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Eventyret i det korte møde: om et træfpunkt mellem Georg Simmels livsfilosofi og sociologi og om eventyrets senmoderne skæbne

Hansen, N. G., 20. mar. 2019, Simmel - Sociologiens eventyrer. Christensen, S., Hansen, N. G., Langkjær, S., Laugesen, M. H-L. & Wiewiura, J. S. (red.). København: Nyt fra Samfundsvidenskaberne, s. 219-234

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Expanding the Concept of Heimat: A Postmigrant Perspective on Fatih Akin’s Soul Kitchen

Post, H. C. & Schramm, M., 2019, Reframing Migration, Diversity and the Arts: The Postmigrant Condition. Schramm, M., Pultz Moslund, S. & Ring Petersen, A. (red.). New York: Routledge, s. 113-132 (Routledge Research in Art and Politics).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kitchen
Layout
Sexual Orientation
Economics
Germany

Extended formats: Students’ development as knowledge-constructing writers

Krogh, E., 2019, Understanding Young People's Writing Development: Identity, Disciplinarity, and Education. Krogh, E. & Sonne Jakobsen, K. (red.). London: Routledge, 29 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

writer
specialization
student
syllabus
natural sciences

Fagdidaktiske mønstre i de merkantile fag

Christensen, T. S., 2019, Merkantil fagdidaktik. Vejlstrup, K. (red.). Aarhus: Systime, s. 25-62

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Faglighed og fagligt samspil

Hobel, P. & Petersen, C. K., 1. sep. 2019, (Under udarbejdelse) Gymnasiet i udvikling : - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Findes teologisk forskning?

Schaffalitzky, C., 2019, En plads blandt de lærde: Teologiens videnskabelighed til debat. Mørch, M. A. (red.). Frederiksberg: Eksistensen, s. 163-176

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forfatteren som læser: Litteratur i brug hos Karl Ove Knausgård, Thomas Espedal og Pablo Llambias

Schwartz, C., 22. okt. 2019, Litteratur i brug. Mai, A-M. (red.). Hellerup: Forlaget Spring, s. 165-183

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag

Christensen, T. S., Dimke, A. & Vejlstrup, K., 2019, Merkantil fagdidaktik. Vejlstrup, K. (red.). Aarhus: Systime, s. 95 158 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forskning i seksualitet

Heede, D., Jacobsen, M. H., Frisch, M., Giraldi, A. & Graugaard, C., 6. sep. 2019, Sexologi: Faglige perspektiver på seksualitet. Graugaard, C., Giraldi, A. & Møhl, B. (red.). Munksgaard , s. 195-214 20 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Foundations

Bidragets oversatte titel: GrundlagDrotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C., 2019, The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication. Drotner, K., Dziekan, V., Parry, R. & Schrøder, K. C. (red.). London: Routledge, s. 13-16 (Routledge International Handbooks, Bind 19).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Museums
Communication

Funen Means Fine: Andersen the Anti-nationalist

Thomsen, T. B., 2019, Hans Christian Andersen and Community. Bom, A. K., Bøggild, J. & Frandsen, J. N. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 243-258 (Publications from the Hans Christian Andersen Center, Bind 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fædrelandssange og dialog i dansk

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (red.). U Press, s. 86-93

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Første- og tredjepersonsperspektiver på religion

Beck, S., 2019, (Accepteret/In press) Dialog og dannelse. Krtistiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (red.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning