• Campusvej 55

    5230 Odense M

Publikationer 1994 2019

Filtrer
Bog
2018

Den etiske H.C. Andersen. Nye perspektiver på gamle historier

Andersen, T. S. & Christensen, A-M. S., 2018, Dansklærerforeningen. 280 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Etiske færdigheder i pædagogisk praksis

Engelsen, S., okt. 2018, Dafolo Forlag A/S. 132 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

På sporet af din lykke: Guide til det gode liv

Klausen, S. H., 15. nov. 2018, Akademisk Forlag. 248 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Søren Kierkegaard: Educating for Authenticity

Klausen, S. H., 2018, Springer. 79 s. (SpringerBriefs in Education). (SpringerBriefs on Key Thinkers in Education).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

authenticity
self-realization
educational theory
further education
educational practice
2017

G. W. F. Hegel

Wolsing, P., 23. jun. 2017, 1. udg. København: Djøf Forlag. 143 s. (Statskundskabens klassikere).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

On Folk Epistemology: How we think and talk about knowledge

Gerken, M., 2017, Oxford University Press. 352 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Epistemology
Folk
Epistemological
Mistakes
Methodology
2016

Hvad er videnskabsteori?

Klausen, S. H., 2016, 2. udg. København: Akademisk Forlag.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

2014

Videnskabsteori: Lærebog for sundhedsprofessionelle

Petersen, E. N. & Schaffalitzky de Muckadell, C., 2014, Gad. 250 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

2012

Innovation og læring: I filosofisk og kritisk perspektiv

Paulsen, M. (red.) & Klausen, S. H. (red.), 2012, Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 264 s. (Filosofi og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

2011

Filosofisk etik. Normativ etik, metaetik og praktisk etik

Christensen, A-M. S. (red.), 2011, Århus: Aarhus Universitetsforlag. 405 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

På tværs af fag: Fagligt samspil i undervisning, forskning og teamarbejde

Klausen, S. H. (red.), sep. 2011, København: Akademisk Forlag. 280 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

2010

Filosofiske perspektiver på kollektiv læring

Klausen, S. H., Paulsen, M., Etemadi, M. H. & Wiberg, M., 2010, Aalborg Universitetsforlag. 182 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

The Existence of God: An Exposition and Application of Fregean Meta-ontology

Hansen, S. B., okt. 2010, De Gruyter.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

2009

Læring og erkendelse

Paulsen, M., Klausen, S. H., Wiberg, M. & Etemadi, M. H., 2009, Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. (Filosofi og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Mind and Death: A Metaphysical Investigation

Klawonn, E. G., 2009, Odense: Syddansk Universitetsforlag. 150 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

2008

Moderne dydsetik.: Arven fra Aristoteles

Christensen, A-M. S., 2008, Århus: Aarhus Universitetsforlag.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

2007

Blameworthy Belief. A Study in Epistemic Deontologism

Nottelmann, N., 2007, 1. udg. Dordrecht: AAAI Press. 268 s. (Synthese Library, Bind 338).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Darwin eller intelligent design

Christensen, T. H. (red.) & Klausen, S. H. (red.), 2007, København: Forlaget Anis.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

2001

Sjæl-legeme-problemet: Positioner og argumenter

Klawonn, E. G., 2001, Odense: Syddansk Universitetsforlag. 188 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

1997

Løgstrups etik: En moralfilosofisk blindgyde

Schaffalitzky de Muckadell, C., 1997, København: Gyldendal. 92 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning