Publikationer 1971 2022

Filtrer
Konferenceabstrakt til konference
2020

Applied narratology: Issues and challenges in empirical sociological research

Lueg, K., 2020, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Let’s do this together: On methodological concerns with regards to conducting children-centred research among migrant students. A literature review.

Sindberg Jensen, S., 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Managing implications of New Public Governance – Reform in the Danish Context

Balslev, G. M., 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

governance
reform
management
school
representative democracy

Social Play Is Wobbly: It is Good Play But It Wobbles And The Play Gets In The Wrong Places

Mitchell, R., 2020, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2019

Affectivity and reflexivity in practice: Towards a Heidegger-Bourdieusian understanding of social action

Klitmøller, A., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

7 Downloads (Pure)

Bridging the Gap: Co-design for Sustainable Tourism Development Education

Duedahl, E. & Liburd, J., jul. 2019. 4 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Consumer Culture Theory's Sociocultural Approach: Potentials for Advancing Tourist Studies

Sørensen, E. B. & Blichfeldt, B. S., 22. okt. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Corporate communication as governance instrument in higher education: A qualitative analysis of corporate design rationales in German universities

Lueg, K., Graf, A. & Boje, D., 8. maj 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Corporate Design als Governanceinstrument: Eine thematische Analyse von Designhandbüchern an deutschen Universitäten

Lueg, K. & Graf, A., 2. maj 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Nuns

Corporate Design als Governanceinstrument: Eine thematische Analyse von Designhandbüchern deutscher Universitäten

Lueg, K., 23. maj 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

CSR and Employee Engagement: Creating the good employee through organizational citizenship

Jensen, A., Ernst, J., Maagaard, C. A. & Hansen, H., apr. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Digitalisering af undervisning og uddannelser – fra strategi til implementering

Kjær, C., Christensen, I-M. F., Hansen, P. S. & Bergstrøm, K., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

Åben adgang

Digitalization, Big Data and Fantasies

Bidragets oversatte titel: Digitalisering, Big Data og fantasierBalslev, G. M., Bøje, J. D. & Hansen, D. R., 16. dec. 2019, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

digitalization
school
democracy
education
dismantling

E-male: Digital consultations between the senior male (65+) patient and his general practitioner

Klausen, M., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Enabling transformative learning for sustainable tourism development

Duedahl, E. & Liburd, J., 28. jun. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Interesse - hvad er det? Og kan den måles? Workshop

Lykkegaard, E., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Investigating distributed cognitive processes in the study of e-consultations’ hybrid ontology: Discussing methodological implications

Simonsen, L. M., jun. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Investigating intercorporeality, sense-making and cognitive ecosystems: The case of the enacted e-consultation

Simonsen, L. M., jun. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Is non-functional information necessary to organizational adaptation? Typology and simulation

Secchi, D. & Cowley, S., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Kandidatspecialestuderendes forventninger til og oplevelse af klyngevejledning

Jensen, R. K., Christensen, I-M. F. & Bang-Larsen, A., 14. nov. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

9 Downloads (Pure)

Keynote: Collaboration for Sustainable Tourism Development

Liburd, J., 20. sep. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Key Note Speech: Family Holidays - extant and emerging trends

Blichfeldt, B. S., 4. maj 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Knowledge Forms And Interdisciplinarity

Bidragets oversatte titel: Vidensformer og fagligt samspilQvortrup, A. & Petersen, C. K., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

KomTil: Communicative accessibility for people with aphasia

Isaksen, J., Jacobsen, V. L. & Bertram, M., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Leading Educational Ecosystems: An international collaborative effort around climate and culture in public schooling

Balslev, G. M., Gibson, J. D., Daly, A., Downey, C. J., Ozge Karakaya, E., Liou, Y-H., Civís, M. & Arenas, G., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

climate
leader
school
principal
community

Migration Policies as Risk Factor in Education of Migrant Children in Denmark

Jacobsen, G. H., Piekut, A., Hobel, P. & Høegh, T., 6. sep. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Narratives of Higher Education: A visual and virtual analysis

Lueg, K., aug. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

narrative
Pole
education
university
employability

Natur er ikke bare natur

Blichfeldt, B. S., Liburd, J. & Duedahl Knudsen, E., 8. mar. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

Non-sticky tourism businesses and the double hypermobility

Hjalager, A-M., Blichfeldt, B. S. & Jensen, J. F., 22. okt. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Out-of-sight and out-of-research while out-and-about: The case of recreational vehicle tourists

Hjalager, A-M., Blichfeldt, B. S. & Jensen, J. F., 22. okt. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Powerful Media Meetings: Discursive Strategies for Embedding Commercial Products in Everyday Activities in the Vlogs of a Popular Danish Female YouTube Vlogger

Svendsen, J. T., 20. maj 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Project Early Detection and Prevention

Thilsing, T., Søndergaard, J., Larrabee Sonderlund, A., Pedersen, L. B., Christensen, J. R., Svensson, N. H., Assing Hvidt, E., Hvidt, N. C. & Bruun Larsen, L., 25. apr. 2019. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

RE as intercultural didactics? Between the danger of religification and prosperity of inclusion

Sindberg Jensen, S., jun. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang

Sammenhængende forløb for borgere med afasi – KomTil: Et syddansk projekt, der gennem brugerinddragende metoder udvikler kommunikationsstøtte på tværs af sektorgrænser

Bertram, M., Isaksen, J., Jungdal, A. & Jacobsen, V. L., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Sister or salesman: Discursive strategies for embedding commercial products in everyday activities in the vlogs of a popular female YouTube-vlogger in Denmark

Svendsen, J. T., 6. jun. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Studerendes vurdering af aktiverende undervisning og aktiv læring

Lykkegaard, E., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Supporting teachers in analysing and developing their feedback practice –demonstration of a feedback board game for teachers

Christensen, I-M. F., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

Åben adgang

Teaching health students professional language games through digital simulations

Bidragets oversatte titel: Uddannelse af studerende i sundshedssektoren med hjælp af digitale simuleringerMarchetti, E. & Petersen, C. K., 20. feb. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

The cognitive affiliation of institutional norms

Herath, G. B. & Secchi, D., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

The emergence of new organizational forms and institutional isomorphism: the case of French business schools

Farahbakhsh, S. & Secchi, D., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

The missing link: looking for cognition in organisational fit measures

Herath, G. B. & Secchi, D., 28. jun. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

The Struggle for data

Wiedemann, F., 10. okt. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang

The Triangle of Group Work: Making group work work!

Balslev, G. M., 2019, s. 78-79. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

group work
student
project group
semester
university

The voices of first year students with self-implied high dropout intensions

Bidragets oversatte titel: Fortællinger fra førsteårsstuderende med selvindikerede høje frafaldsintensionerLykkegaard, E., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

To Give Pause: Fragmentary form in Illness Narratives: Paper for panel "Embodied Experience and Challenges to Narrative Conventions"

Maagaard, C. A., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

What Challenges and Opportunities pertain to introducing Philosophy with Children in Schools to foster migrant Children and Youth’s wellbeing?

Sindberg Jensen, S., okt. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang

Where is the mosque, please? "Invisible" mosques in Scandinavia's linguistic landscape

Nielsen, H. L., 6. jun. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Zooming in on employability and the SDU Slagelse Model

Jensen, A., Lemmergaard, J. & Lambert, K., 14. nov. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2018

A discipline without a home? Danish Sociology between critical management studies and co-science

Lueg, K., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Adult's coalition formation in multiparty atypical interaction: Temporary diversions from shared activities at the expense of inclusion

Norén, N. & Pilesjö, M. S., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

coalition formation
coalition
inclusion
interaction
participation