Publikationer 1971 2022

Filtrer
Bidrag til rapport
Bidrag til rapport

Active learning and collaboration creates the best outcomes

Bidragets oversatte titel: Aktiv læring og collaborative learning giver den bedste læringNørgaard, C., Nielsen, K. G., Overgaard Jensen, R. & Andresen, E. L., 21. jan. 2019, What's on the horizon for Ed Tech in 2019?: A look at the current EdTech landscape and predicted trends for educational technology. Labster, s. 15 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Analyser af undervisning: på vej mod et visuelt didaktisk design?

Elf, N. F., mar. 2011, At tegne en tanke: Første rapport om Visuel hf i Viborg. Aase H.B., E., Nikolaj Frydensbjerg, E. & Sia, S. (red.). Odense, s. 225-288 63 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 81).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Anvendelse af communities i design af friluftlivsbutikskoncepter

Haug, A. & Storvang, P., 2013, CESFO Årsrapport 2013.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

46 Downloads (Pure)

Arbejdsmæssige og professionelle orienteringer og refleksioner i 0-6 års institutionen: - balance mellem ’pasning’ og ’pædagogik’ – rationalisering og nedslidning

Bøje, J. D. & Nielsen, S. B., 2017, Attraktiv på papiret: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Velpro - Center for Velfærd, Profession og Hverdagsliv, s. 93-114

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Fil
128 Downloads (Pure)

Baggrundsanalyse af fremtidens biblioteksbetjening af børn

Drotner, K., 2008, Fremtidens biblioteksbetjening af børn. Brandt, A. E. & Poulsen, A. (red.). København: Styrelsen for Bibliotek og Medier, s. 19-40

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportRådgivning

Åben adgang
Fil

Bagsiden af Girl Power

Sørensen, A. S., 2003, Seje tøser, stakkels piger: Om piger, pigebander, vold og tyveri. Søndergaard, P. S. (red.). Vejle: Kroghs Forlag, s. 20-27 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Business Models som faciliteringsværktøj i OPI samarbejde. (Facilitating Public-Private Innovation with Business Models).

Clarke, A. H., Munksgaard, K. B., Evald, M. R. & Nissen, H. A., 2012, CESFO Årsrapport 2012. Freytag, P. V., Klyver, K. & Nielsen, S. L. (red.). Syddansk Universitet. Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Co-branding som kommunikationsstrategi

Madsen, K. H., 2007, Nu skulle vi høre! Sammenfatning og analyser af H.C. Andersen 2005. Frandsen, J. N. (red.). Odense: CAST - Center for Anvendt Sundhedstjenesteforskning og Teknologivurdering, SDU, s. 30-35 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportRådgivning

Consultations: Analysis of Danish Data from employers and graduates in subproject 1: Danish version: Language for the Language-related Activities and Professions

Norlyk, B., 2005, TNP III, subproject 1 www.berlinscience.de/TNP3.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Contestualizzazione delle tecnologie di pesca dei Romani

Bekker-Nielsen, T., 2011, Quando le discipline umanistiche incontrano l’ecologia: Cambiamenti storici della biodiversita marina e degli ecosistemi del Mediterraneo e Mar Nero. Gertwagen, R., Solidoro, C., Libralato, S., Raicevich, S., Giovanardi, O. & Fortobuoni, T. (red.). Roma: ISPRA: Istituto Nazionale per la Protezione e la Ricerca Ambientale, s. 25-34 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

De gymnasiale uddannelser

Lehrmann, U., 2007,  Nu skulle vi høre: Sammenfatning og analyser af H.C. Andersen 2005. Nørregaard Frandsen, J. (red.). Odense: CAST - Center for Anvendt Sundhedstjenesteforskning og Teknologivurdering, SDU, s. 74-82 9 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Demokratisering och civilsamhället i Jordanien

Salih, K., 1999, Demokratins möjligheter: Fallstudier Jordanienoch de palestinska områdena. Stockholm: Utrikesdepartementet, Regeringskansliet, (MENA-projektet, Bind delstudie 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Den grafiske branche under forandring: nye udfordringer og muligheder

Freytag, P. V., Clarke, A. H. & Petersen, P. N., 2015, CESFO Årsrapport 2015. Freytag, P. V., Klyver, K. & Rind Christensen, P. (red.). Kolding: Center for Småvirksomhedsforskning, Syddansk Universitet, s. 75-79 (CESFO Årsrapport; Nr. XXVII).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Den kreative krig

Engberg-Pedersen, A., 2018, Carlsbergfondets Årsskrift 2018. Carlsbergfondet, s. 58-63

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Åben adgang

Den nordiske kreds: En aristokratisk salonkultur

Sørensen, A. S., 1997, Herrgårdskultur och salongsmiljö: Rapport från en nordisk konferens på Leufsta Bruk 12.-14. maj 1995. Kjellberg, E. (red.). Uppsala: Uppsala Universitet, Institutionen för musikvetenskap, s. 99-130 32 s. (Musikvetenskapliga serien 30).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Describing the Initiation of Policy Transfer: Postface 5.4

Bidragets oversatte titel: Beskrivelse af policy overførslens begyndelse: Postface 5.4Horsdal, M. & Knudsen, H., 2007, Learning among Regional Governments: Quality of Policy Learning and Policy Transfer in Regional lifelong Learning Policies.. Federighi, P. (red.). Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, s. 123-127 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Didaktiske modeller

Beck, S., 2008, Tænkeredskaber: Gymnasieelevers metakognitive lærestrategier. Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 25-50 26 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 69).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Die Fachtextdatenbank

Johnsen, L. & Mayer, F., 1997, Glottodidattica settoriale modularizzata per gruppi specifici: l'italiano per giuristi ed economisti. Veronesi, D. & Cavagnoli, S. (red.). s. 82-86 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

121 Downloads (Pure)

Domænemodellering som grundlag for terminologier og ontologier: Afgrænsningsproblemet

Toft, B., 1. jun. 2011, Ontologier og taksonomier: Rapport fra Nordterm 2009, København, Danmark, 9. - 12. juni 2009. Nistrup Madsen, B. & Erdman Thomsen, H. (red.). CBS, København, Bind 16. s. 141-155 15 s. (Nordterm).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Fil

Eksternalisering og engagement

Elf, N. F. & Høegh, T., 2017, Hvad vi véd om undersøgelsesorienteret undervisning i dansk: Og hvordan vi kan bruge denne viden til at skabe bedre kvalitet i danskfagets litteraturundervisning i grundskolen. Elf, N. & Hansen, T. I. (red.). Odense: Læremiddel.dk, s. 71-81

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Elevaktivitet, elevmotivation og holdninger til nye medier i undervisningen. En spørgeskemaundersøgelse.

Vinther, J., 2012, Slutrapport for netværks‐, analyse‐ og formidlingsprojekt vedr. fremmedsprogenes profil,: http://gymnasiesprogprojekt.squarespace.com/filer/. Andersen, H. L. (red.). s. 26-34

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportRådgivning

Elevernes slutevaluering

Beck, S., 2008, Tænkeredskaber: Gymnasieelevers metakognitive lærestrategier. Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 137-44 8 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 69).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

E-Lærings-koncepter

Hansen, J. J., 2012, E-lærings-didaktik: Læringsmiljøer og læringsdesign i netundervisningen - nye koncepter for studieplaner, videokonferencer og støtteobjekter til akademisk skrivning. Odense: Knowledge Lab, 20 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Engelsk læremiddelforskning

Hansen, J. J., 2011, Internasjonal forskning på læremidler : - en kunnskapsstatus. Knudsen, S. V. (red.). Høgskolen i Vestfold

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

En klassifikation af årsager til ”dårlige” produktdesigns

Haug, A., 2013, CESFO Årsrapport 2013. s. 15-18

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

En sammenligning af H.C. Andersen-jubilæet og Schiller-året 2005

Benne, C., 2007, Nu skulle vi høre!: Sammenfatning of analyser af H.C. Andersen 2005. Frandsen, J. N. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 109-113

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Er småt virkelig godt?

Cornett, A. P. & Sørensen, N. K., 2014, CESFO Årsrapport 2014: Center for Entrepreneurskab og Småvirksomhedsforskning. Freytag, P. V., Klyver, K. & Nielsen, S. L. (red.). Syddansk Universitet. Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse, s. 45-51 (CESFO Årsrapport; Nr. XXVII).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

47 Downloads (Pure)

Etisk pres: Socialarbejdere i spændingsfeltet mellem New Public Management og den professionelle etos

Ribers, B., 6. dec. 2016, Social Årsrapport 2016: Den danske velfærdsmodel - udvikling eller afvikling?. 17 udg. København: CASA, Analyse & Tal og Socialpolitisk Forening, s. 30-35 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Etniske minoritetsunges livsvilkår i Danmark

Hansen, G. F. & Jespersen, S. B., 2005, Undersøgelse og anbefalinger vedrørende etniske minoriteter i Kriminalforsorgen. København: Kriminalforsorgen, s. 78-83 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportRådgivning

Et umage par: Når den lille virksomhed kaster sig ud i samarbejde med en stor partner

Bastholm, S. M. & Munksgaard, K. B., 2014, CESFO Årsrapport 2014. Freytag, P. V., Klyver, K. & Løwe Nielsen, S. (red.). Syddansk Universitet, s. 67-72 6 s. (CESFO Årsrapport, Bind XXVII).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Evalueringsdesign og undersøgelsesstrategier

Hansen, J. J., 2010, Den pædagogiske effekt af ITIF-læremidlerne- en analyse og vurdering af 10 digitale læremider og deres anvendelse i Københavns Kommune. Læremiddel.dk, 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Executive Summary

Elf, N. F., 2017, Hvad vi véd om undersøgelsesorienteret undervisning i dansk: Og hvordan vi kan bruge denne viden til at skabe bedre kvalitet i danskfagets litteraturundervisning i grundskolen. Elf, N. & Hansen, T. I. (red.). Odense: Læremiddel.dk - Nationalt Videncenter for Læremidler, s. 8-9

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Åben adgang

Facilitering af tværfaglige relationer i offentlige innovationsprocesser

Clarke, A. H. & Wildt Andersen, T., 2015, CESFO Årsrapport 2015. Freytag, P. V., Klyver, K. & Rind Christensen, P. (red.). Kolding: Center for Småvirksomhedsforskning, Syddansk Universitet, s. 93-95 (CESFO Årsrapport; Nr. XXVII).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Fagdidaktik og formel og semiformel danskundervisning

Kaspersen, P., 2009, Konferencerapport. Fag og didaktik: Med fagsamspil som udfordring. 1 udg. Odense: Gymnasiepædagogik, s. 159-179 20 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK, Bind 72).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Familie og slægtskab

Bach, A. S., Breengaard, M. & Kroløkke, C., 2012, Forskning i Køn og Ligestilling. Rømer Christensen, H. & Juel Madsen, R. (red.). Koordinationen for Kønsforskning, s. 15

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Åben adgang

Fondsstøttede initiativer i forhold til grundskolen

Handesten, L., 2007, Nu skulle vi høre!: Sammenfatning og analyser af H.C. Andersen 2005. Nørregaard Frandsen, J. (red.). 1 udg. Odense: CAST - Center for Anvendt Sundhedstjenesteforskning og Teknologivurdering, SDU, s. 69-73 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Forandringer i lærernes holdninger til ledelse og teamsamarbejde

Frederiksen, L. F., 2008, Lærerroller - stabilitet og forandring: Tredje delrapport fra forskningsprojektet om nyelæreroller efter 2005-reformen. Lilli, Z., Beck, S., Frederiksen, L. F. & Paulsen, M. (red.). Syddansk Universitet: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 231-292 61 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK, Bind 68).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

51 Downloads (Pure)

Forståelser af nyuddannedes kvalifikationer, udfordringer og orienteringer i pædagogarbejdet

Bøje, J. D. & Nielsen, S. B., 2017, Attraktiv på papiret: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Velpro - Center for Velfærd, Profession og Hverdagsliv, s. 53-66

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Fil

Forundringsfælleskaber: nye veje for samspillet mellem forskning og erhvervslivet

Rind Christensen, P. & Piihl, J., 2015, CESFO Årsrapport 2015. Freytag, P. V., Klyver, K. & Rind Christensen, P. (red.). Kolding: Center for Småvirksomhedsforskning, Syddansk Universitet, s. 17-22 (CESFO Årsrapport; Nr. XXVII).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Forventningers betydning for dannelse af netværk: Opstarten af Danish Water Technology House i Singapore

Freytag, P. V. & Ingstrup, M. B., 2015, CESFO Årsrapport 2015. Freytag, P. V., Klyver, K. & Christensen, P. R. (red.). Kolding: Center for Småvirksomhedsforskning, Syddansk Universitet, s. 52-55 (CESFO Årsrapport; Nr. XXVII).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Fra dansklærer til fagdidaktiker

Krogh, E., 2008, Femte nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning: Forskningens tillämpning i skolan. Lindgren, M. (red.). Växjö: Nationella nätverket för svenska med didaktisk inriktning, s. 89-105 17 s. (Texter om svenska med didaktisk inriktning).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Fra etisk engagement til etisk refleksion? Analyse af en læreproces

Hjort, K. & Rothuizen, J. J., 1. jan. 2013, Pædagoguddannelsens betydning for dannelsen af en professionsidentitet. 1 udg. København: BUPL, Bind 1. 27 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Fra leverandør til kon-kollega? Udfordringer for relationsledelse i den danske fødevareindustri. (From supplier to partner? Challenges in relationship management in the Danish food industry).

Munksgaard, K. B., Lundgaard-Karlshøj, I. & Lorenzen, R., 2010, CESFO Årsrapport 2010. Freytag, P. V., Klyver, K., Balslev Munksgaard, K. & Wickstrøm Jensen, K. (red.). Syddansk Universitet. Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

fra vestøstlig til østvestlig divan: om det komopolitiske hos Goethe og Orhan Pamuk

Goldbæk, H., 2008, Verdenslitteratur 1: Verdenslitterære kritik og teori. Rosendahl Thomsen, M. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, Bind 1. s. 159-178 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Fremtidens biblioteksbetjening af børn

Jessen, C., 2008, Fremtidens biblioteksbetjening af børn. Enemark, A. (red.). København: Styrelsen for Bibliotek og Medier, s. kap. 2

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

General Assembly of the IAHR, Toronto, Canada, Satruday August 21, 2010. Minutes of the Meeting.

Jensen, T., 2015, IAHR BULLETIN, Erfurt Congress Edition. Jensen, T. & Bocking, B. (red.). International Association for the History of Religions, s. 37-48 (IAHR BULLETIN; Nr. 40, Bind August 2015).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Guideliness for the creation of NIMM databases

Knudsen, M., Bernsen, N. O., Dybkjær, L., Hansen, T. K., Mapelli, V., Martin, V., Paulsson, N., Pelachaud, C. & Wittenburg, P., 2003, ISLE Natural Interactivity and Multimodality Working Group Deliverable D8.2. ISLE

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Gymnasiet som undervisnings- og læringsfelt

Beck, S., 2007, Lærerroller i praksis: Anden delrapport fra forskningsprojektet. Nye lærerroller efter 2005-reformen. Zeuner, L., Beck, S., Frederiksen, L. F. & Paulsen, M. (red.). Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 275-379 105 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 64).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Historie

Haue, H., 2006, Uddannelsen til professionsbachelor som lærer i folkeskolen. Haue, H., Pietras, J. & Poulsen, J. A. (red.). København: Undervisningsministeriet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning