Publikationer 1971 2022

Filtrer
Bidrag til rapport
1985

Korsvej eller blingyde? Firsernes piger i og udenfor ungdomskulturerne

Sørensen, A. S. & Drotner, K., 1985, Æstetik, køn og kultur: Kvinders æstetiske udtryksformer i hverdagslivet. Ad hoc symposium. Christensen, C. L., Povlsen, K. K., Sørensen, A. S. & Thomsen, B. M. (red.). Aalborg: Nordisk Sommeruniversitet, s. 74-91 17 s. (Arbejdspapirer; Nr. 22).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

1996

Identity and education: Ethnic Minorities and Equal Opportunities in Danish Secondary Schools

Seeberg, P., 1996, White paper from Euro-Education '96, European Educational Conference. 1 udg. Aalborg

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

1997

Den nordiske kreds: En aristokratisk salonkultur

Sørensen, A. S., 1997, Herrgårdskultur och salongsmiljö: Rapport från en nordisk konferens på Leufsta Bruk 12.-14. maj 1995. Kjellberg, E. (red.). Uppsala: Uppsala Universitet, Institutionen för musikvetenskap, s. 99-130 32 s. (Musikvetenskapliga serien 30).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Die Fachtextdatenbank

Johnsen, L. & Mayer, F., 1997, Glottodidattica settoriale modularizzata per gruppi specifici: l'italiano per giuristi ed economisti. Veronesi, D. & Cavagnoli, S. (red.). s. 82-86 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Rollespil og maskulinitet

Sørensen, A. S., 1997, Kønnet koger: Om pigerne og drengene i gymnasiet/2-årigt HF. Rapport fra en konference for gymansielærere på Hotel Nyborg Strand, marts 1997. Hæstrup, A., Petersson, E. & Pind, L. (red.). Odense, s. 54-65 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

1999

Demokratisering och civilsamhället i Jordanien

Salih, K., 1999, Demokratins möjligheter: Fallstudier Jordanienoch de palestinska områdena. Stockholm: Utrikesdepartementet, Regeringskansliet, (MENA-projektet, Bind delstudie 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

20 Downloads (Pure)

The Future of Cultural Studies: Institutional Niche or Intellectual Stronghold?

Drotner, K., 1999, Advancing Cultural Studies. Fornäs, J. (red.). Stockholm University: Dept. of Journalism, Media and Communication Studies, s. 35-40

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Åben adgang
Fil

Uddannelsernes sommerfuglevinger: Unges forventninger og forestillinger

Frandsen, J. N., 1999, Rapport om humanisters uddannelse og beslæftigelse: rapport fra Humanistisk Uddannelsesråd. København: Undervisningsministeriet, s. 92-100

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportRådgivning

2001

Terminology boosts - with globalized warehouse data

Düsterbeck, B. T. & Toft, B., 2001, Viden om viden - Del 1 Udvikling. København: Danterm Centeret, Bind 1. s. 263-276

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

2002

Kan terminologen og ‘objekt-analytikeren' bruge hinanden til noget?

Toft, B. M., 2002, Viden om viden. Del 2 - Forskning: Slutrapport for projektet 'Udvikling af metoder og værktøjer til oprettelse og drift af virksomhedsinterne terminologibaser'. 1 udg. København: Danterm Centeret, Bind 2. s. 279— 288 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

2003

Bagsiden af Girl Power

Sørensen, A. S., 2003, Seje tøser, stakkels piger: Om piger, pigebander, vold og tyveri. Søndergaard, P. S. (red.). Vejle: Kroghs Forlag, s. 20-27 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Guideliness for the creation of NIMM databases

Knudsen, M., Bernsen, N. O., Dybkjær, L., Hansen, T. K., Mapelli, V., Martin, V., Paulsson, N., Pelachaud, C. & Wittenburg, P., 2003, ISLE Natural Interactivity and Multimodality Working Group Deliverable D8.2. ISLE

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Viden, information og dokumentation

Toft, B. M., 2003, Sprogteknologi & Dokumentation - en udviklingshistorie: En udviklingshistorie (Crisplant-projektet). Møller, A., Toft, B. & Dalsgaard, A. (red.). København: Erhvervssprogligt Forbund, s. 8-10

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

2005

Consultations: Analysis of Danish Data from employers and graduates in subproject 1: Danish version: Language for the Language-related Activities and Professions

Norlyk, B., 2005, TNP III, subproject 1 www.berlinscience.de/TNP3.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Etniske minoritetsunges livsvilkår i Danmark

Hansen, G. F. & Jespersen, S. B., 2005, Undersøgelse og anbefalinger vedrørende etniske minoriteter i Kriminalforsorgen. København: Kriminalforsorgen, s. 78-83 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportRådgivning

Måler PISA-undersøgelsen det, den hævder at gøre?"

Dohn, N. B., 2005, PISA-undersøgelsen og det danske uddannelsessystem. København: Teknologirådet, s. 135-137 3 s. (Teknologirådets rapporter; Nr. 12, Bind 2005).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

2006

Historie

Haue, H., 2006, Uddannelsen til professionsbachelor som lærer i folkeskolen. Haue, H., Pietras, J. & Poulsen, J. A. (red.). København: Undervisningsministeriet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

'Livet i al almindelighed'. Den personlige blog mellem det private og det offentlige

Sørensen, A. S., 2006, Hvor går grænsen? Højspændingsæstetik og etisk kvalitet i den aktuelle mediekultur. Et forskningsprojekt under FKK, 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Produktudvikling - En mosaik af udfordringer (Product Development – a mosaic of challenges)

Munksgaard, K. B., 2006, Plus Proces .

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Samarbejde på tværs - baggrund, muligheder og grænser: Børnekultur i hele landet

Gleerup, J., 2006, Handlingsplan for 2006-2007: Statusrapport for 2005. øbenhavn: Børnekulturens netværk, s. 22-25

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Scholarship in languages other than English: Scandinavia.

Lassen, H., 2006, American Literary Scholarship, An Annual 2004. Ekelund, B. G. & Lassen, H. (red.). North Carolina, USA: Duke University Press, s. 505-514

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Udsatte børns undervisning

Horsdal, M., 2006, Udsatte børns undervisning. Kolding: Muusmann i samarbejde med CVU Nordjylland, CVU Sønderjylland og Syddansk Universitet, 153 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Underwater approaches: Towards mitigation of large-scale disturbances

Maarleveld, T. J., 2006, Preserving the Early past: Investigation, selection and preservation of Palaeolithic and Mesolithic sites and landscapes. Rensink, E. & Peeters, H. (red.). s. 127-137 (Nederlandse Archeologische Rapporten, Bind 31).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

2007

Co-branding som kommunikationsstrategi

Madsen, K. H., 2007, Nu skulle vi høre! Sammenfatning og analyser af H.C. Andersen 2005. Frandsen, J. N. (red.). Odense: CAST - Center for Anvendt Sundhedstjenesteforskning og Teknologivurdering, SDU, s. 30-35 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportRådgivning

De gymnasiale uddannelser

Lehrmann, U., 2007,  Nu skulle vi høre: Sammenfatning og analyser af H.C. Andersen 2005. Nørregaard Frandsen, J. (red.). Odense: CAST - Center for Anvendt Sundhedstjenesteforskning og Teknologivurdering, SDU, s. 74-82 9 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Describing the Initiation of Policy Transfer: Postface 5.4

Bidragets oversatte titel: Beskrivelse af policy overførslens begyndelse: Postface 5.4Horsdal, M. & Knudsen, H., 2007, Learning among Regional Governments: Quality of Policy Learning and Policy Transfer in Regional lifelong Learning Policies.. Federighi, P. (red.). Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, s. 123-127 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

En sammenligning af H.C. Andersen-jubilæet og Schiller-året 2005

Benne, C., 2007, Nu skulle vi høre!: Sammenfatning of analyser af H.C. Andersen 2005. Frandsen, J. N. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 109-113

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Fondsstøttede initiativer i forhold til grundskolen

Handesten, L., 2007, Nu skulle vi høre!: Sammenfatning og analyser af H.C. Andersen 2005. Nørregaard Frandsen, J. (red.). 1 udg. Odense: CAST - Center for Anvendt Sundhedstjenesteforskning og Teknologivurdering, SDU, s. 69-73 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Gymnasiet som undervisnings- og læringsfelt

Beck, S., 2007, Lærerroller i praksis: Anden delrapport fra forskningsprojektet. Nye lærerroller efter 2005-reformen. Zeuner, L., Beck, S., Frederiksen, L. F. & Paulsen, M. (red.). Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 275-379 105 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 64).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Home is where the entertainment is

Mechlenborg, M., 2007, Funcity. Marling, G. & Zerlang, M. (red.). København: Arkitektens Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Højryggede agre i Svanninge Bjerge

Møller, P. G., 2007, Knagelbjerg Skov.: En kulturhistorisk gennemgang. Andersen, P. T. (red.). Faaborg: Faaborg kulturhistoriske Museer, s. 17-21 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Panerl Reports: Panel 8

Mai, A-M., 2007, Quality and renewal 2007: An overall evaluation of research at Uppsala University 2006/2007. Nordgren, J. (red.). 1. udg. Västerås: Raster förlag, s. 199-215

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Virksomhedsudvikling for begyndere: en ordentlig mundfuld

Jensen, T. L., 2007, CESFO Årsrapport 2007: Tema: Virksomhedsudvikling. Center for Småvirksomhedsforskning, Syddansk Universitet, s. 9-12 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

2008
131 Downloads (Pure)

Baggrundsanalyse af fremtidens biblioteksbetjening af børn

Drotner, K., 2008, Fremtidens biblioteksbetjening af børn. Brandt, A. E. & Poulsen, A. (red.). København: Styrelsen for Bibliotek og Medier, s. 19-40

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportRådgivning

Åben adgang
Fil

Didaktiske modeller

Beck, S., 2008, Tænkeredskaber: Gymnasieelevers metakognitive lærestrategier. Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 25-50 26 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 69).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Elevernes slutevaluering

Beck, S., 2008, Tænkeredskaber: Gymnasieelevers metakognitive lærestrategier. Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 137-44 8 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 69).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Forandringer i lærernes holdninger til ledelse og teamsamarbejde

Frederiksen, L. F., 2008, Lærerroller - stabilitet og forandring: Tredje delrapport fra forskningsprojektet om nyelæreroller efter 2005-reformen. Lilli, Z., Beck, S., Frederiksen, L. F. & Paulsen, M. (red.). Syddansk Universitet: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 231-292 61 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK, Bind 68).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Fra dansklærer til fagdidaktiker

Krogh, E., 2008, Femte nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning: Forskningens tillämpning i skolan. Lindgren, M. (red.). Växjö: Nationella nätverket för svenska med didaktisk inriktning, s. 89-105 17 s. (Texter om svenska med didaktisk inriktning).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

fra vestøstlig til østvestlig divan: om det komopolitiske hos Goethe og Orhan Pamuk

Goldbæk, H., 2008, Verdenslitteratur 1: Verdenslitterære kritik og teori. Rosendahl Thomsen, M. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, Bind 1. s. 159-178 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Fremtidens biblioteksbetjening af børn

Jessen, C., 2008, Fremtidens biblioteksbetjening af børn. Enemark, A. (red.). København: Styrelsen for Bibliotek og Medier, s. kap. 2

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Kontekst og reformreception: Den interdisciplinære undervisning

Zeuner, L., 2008, Lærerroller - stabilitet og forandring: Tredje delrapport fra forskningsprojekt Nye Lærerroller efter 2005-reformen. Zeuner, L., Beck, S., Frederiksen, L. F. & Paulsen, M. (red.). Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 181-231 (GYMNASIEPÆDAGOGIK, Bind 68).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Le groupe de coordination existe-t-il? - Un aspect de l'ACI revisité

Kjærsgaard, P. S., 2008, Mélanges pour Jacques Caron - 1980-2008. Institut for Litteratur, Kultur og Medier: Syddansk Universitet, s. 61-74

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Læring og undervisning

Beck, S., 2008, Lærerroller - stabilitet og forandring: Tredje delrapport fra forskningsprojektet Nye lærerroller efter 2005-reformen. Damberg, E. (red.). Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 45-176 131 s. (GYMNASIEPÆDAGOGIK, Bind 68).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Læring og undervisning i gymnasiet efter 2005-reformen

Paulsen, M. & Beck, S., 2008, Lærerroller - stabilitet og forandring: Tredje delrapport fra forskningsprojekt: Nye lærerroller efter 2005-reformen. Zeuner, L., Beck, S., Frederiksen, L. F. & Paulsen, M. (red.). Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 45-181 (GYMNASIEPÆDAGOGIK; Nr. 68).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Middelalder

Jensen, K. V., 2008, Samvirke. s. 44-49

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

New Mobile technologies to improve location-based tourist communication (Denmark): Toolkit derived from the Danish Implementation Project of the Interregional ToLearn project on learning regions in tourism

Nielsen, N. C., 2008, The INTERREG IIIB ToLearn ProjectDeveloping Sustainable Tourismin the North Sea Region. von Rohr, G., Corves, C. & Sterr, H. (red.). Kiel: Stenden hogeschool, s. 86 1 s. (COASTLINE REPORTS, Bind 11).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

96 Downloads (Pure)

Projekt Sundterm: dansk sprogpolitik i praksis

Toft, B., 2008, Kunnskap og fagkommunikasjon: Rapport fra Nordterm 2007. Hoel, J. (red.). Norge: Språkrådet, s. 248-258 11 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

Åben adgang
Fil

Romantikker - eller Holger Danske og hr. Biedermeier, formoder jeg? Det epokale aspekt eller romantikken som prügelknabe, respekteret oldefar og legekammerat

Lehrmann, U., 2008, EMU (Undervisningsministeriets hjemmeside). 29 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling

TERMdist: Et Nordisk Initiativ om en Masteruddannelse i Terminologi

Grinsted, A., 2008, Kunnskap og fagkommunikasjon: Rapport fra Nordterm 2007. Hoel, J. (red.). Norge: Språkrådet, s. 76-84 9 s. (NORDterm; Nr. 15).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportFormidling