Publikationer 1971 2022

Filtrer
Bidrag til bog/antologi
2021

In cerchio: Illuminating the Trojan legend and the Commedia between the Veneto and Naples (with some notes on Madrid, BNE, MS 10057)

Rodríguez Porto, R. M., 2021, (Afsendt) Festschrift Michael-Viktor Schwarz. Beier, C., Pinkus, A. & Juckes, T. (red.). Brepols Publishers

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Reader
Naples
Rhetorical Strategies
Emotion
Manuscripts
2020

(Dialekt-)Sprachführer als relevante Quelle für die Laiendialektologie

Geyer, K. (red.), 2020, (Accepteret/In press) Linguistic Variation and Diversity | Sprachliche Variation und Vielfalt: Selected Papers of the 53rd Linguistics Colloquium in Odense, 2018 | Ausgewählte Beiträge des 53. Linguistischen Kolloquiums, Odense 2018. Geyer, K., Kraeva, S. & Krasnopeyeva, E. (red.). Peter Lang, (Linguistik International).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

A comparative study of learning designs for the transformation of knowledge in undergraduate laboratory physics

Dohn, N. B. & Dohn, N. B., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Dohn, N. B., Hansen, S. B. & Hansen, J. J. (red.). Abingdon: Routledge, s. 231-248 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Agent-based modeling as a tool for public management research

Homberg, F., Secchi, D. & Herath, D., jan. 2020, (Accepteret/In press) Handbook of Research Methods in Public Administration, Management and Policy: Breaking New Frontiers. Vigoda-Gadot, E. & Vashdi, D. (red.). Edward Elgar Publishing

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

public management
public administration
simulation
management

Aktørperspektiver på digitalisering og anden teknologibrug i de erhvervsgymnasiale uddannelser

Elf, N. & Petersen, C. K., feb. 2020, Gymnasiet i udvikling. Qvortrup, A. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 179-220

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

At være eller ikke være skrivelærer: På vej mod et gymnasialt skriveprogram

Christensen, T. S. & Krogh, E., 2020, Gymnasiet i udvikling: Undersøgelser og analyser af aktuelle udviklinger i gymnasiet. Qvortrup, A. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 108-147 39 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Basic design principles for learning designs to support knowledge transformation

Dohn, N. B., Hansen, J. J. & Goodyear, P., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Dohn, N. B., Hansen, S. B. & Hansen, J. J. (red.). London: Routledge, s. 160-179 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

second home
learning objective
educational practice
educational research
educational program

Caseanalyse af en udvalgt skole

Qvortrup, A. & Brinks, T. M., 1. mar. 2020, Gymnasiet i udvikling. Qvortrup, A. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 266-300

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Chasing Life: Krankheit als serielle Erfahrung

Wohlmann, A., 2020, (Accepteret/In press) Serienfragmente. Cuntz-Leng, V., Einwächter, S. & Fröhlich, V. (red.).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Conceptions of the Bomb in the Early Nuclear Age

Sylvest, C., 2020, Non-Nuclear Peace: Beyond the Nuclear Ban Treaty. Sauer, T., Kustermans, J. & Segaert, B. (red.). Palgrave Macmillan, s. 11-37 27 s. (Rethinking Peace and Conflict Studies).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Conceptions of transfer, transformation and resituation

Dohn, N. B. & Markauskaite, L., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Dohn, N. B., Hansen, S. B. & Hansen, J. J. (red.). London: Routledge, s. 39-58 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Conception
Behaviorist
Situated Cognition

Context framework for analysing situated knowledge transformation

Dohn, N. B. & Børsen Hansen, S., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Dohn, N. B., Hansen, S. B. & Hansen, J. J. (red.). London: Routledge, s. 59-74 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

language
social structure

Corporate Design Policies als weiches Governanceinstrument zur Managerialisierng der Universitäten

Lueg, K. & Graf, A., 2020, (Afsendt) Bildungssoziologische Beiträge: Entwicklungen im Feld der Hochschule. Lange-Vester, A. & Bremer, H. (red.). Juventa Verlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Das Auge im Himmel: Die Ästhetik der Drohne in Kunst und Literatur

Maurer, K., 2020, (Accepteret/In press) Games of Drones, Katalog der Austellung im Zeppelin Museum. Neofelis Verlag Berlin

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Designing for technology supportive of learning designs: the methodology of learner-centred value-sensitive design

Børsen Hansen, S., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Dohn, N. B., Hansen, S. B. & Hansen, J. J. (red.). Abingdon: Routledge, s. 180-194 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Didaktikkens udvikling - mellem matter og meaning, mål og medier, fag, elever og læring

Qvortrup, A. & Rasmussen, H. F., 2020, En moderne og aktuel didaktik. Qvortrup, A. & Kiær, K. (red.). Dafolo Forlag A/S, s. 11-28 (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Digital Literacy and Motivation: How Students Evaluate Digital L2 Learning

Vinther, J. & Lauridsen, J. T., 2020, Recent Tools for Computer- and Mobile-Assisted Foreign Language Learning. Andujar, A. (red.). Hershey, PA: IGI global, s. 268-288

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Dio's Bithynian Background

Bekker-Nielsen, T., dec. 2020, (Afsendt) Brill¹s Companion to Cassius Dio. Scott, A. & Madsen, J. M. (red.). Leiden: Brill, 20 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

En diskurs- og medieanalytisk tilgang: digitale værktøjer anbefalet til idrætsundervisningen i stx

Svendsen, A. M. & Svendsen, J. T., 2020, Krop og bevægelse i idræt og sundhed : Kulturanalytiske tilgange . Ravn, S. & Højbjerre Larsen, S. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 71-84

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Energy and the American City

Nye, D., 2020, (Under udarbejdelse) Routledge Companion to American Urbanism. Heathcott, J. (red.). London: Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Epistemic Entitlement – Its Scope and Limits

Gerken, M., 19. feb. 2020, Epistemic Entitlement. Graham, P. & Pedersen, N. (red.). Oxford University Press, s. 150-178 28 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Er ledelsen krænkelsesparat? - politisk korrekthed og æstetiske refleksioner

Hansen, D. R., 2020, (Accepteret/In press) Den ydmyge leder. Mellon, K. (red.). Dafolo Forlag A/S

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Euthymios the Athonite, Greek-Georgian and Georgian-Greek translator – and Metaphrast?

Høgel, C., 2020, Mélanges B. Flusin. Binggeli, A., Déroche, V. & Stavrou, M. (red.). Paris, Bind 23/1. s. 353-364 (Travaux et Mémoires).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Faglighed og fagligt samspil

Hobel, P. & Petersen, C. K., 17. feb. 2020, Gymnasiet i udvikling : - undersøgelser og analyser af aktuelle forandringer. Hans Reitzels Forlag, s. 77-107 31 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fantastic Stories, Emotions and Ancient Religions: Open Questions and Ideas in Conversation with the Building Block and Worldviews Approach

Feldt, L., 15. feb. 2020, Building Blocks of Religion - Critical Applications and Future Prospects. Larsson, G., Svensson, J. & Nordin, A. (red.). London: Equinox Publishing, s. 39-54

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Fashion culture: Pedagogy and research methods

Sark, K., 2020, (Accepteret/In press) Routledge companion to fashion studies. Paulicelli, E., Adomaitis, A. D., Wissinger, E. & Manlow, V. (red.). Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Feminism at the Borders: Migration and Representation

Hogg, E. J., 2020, (Accepteret/In press) New Feminist Studies : Twenty-First Century Critical Interventions. Cooke, J. (red.). Cambridge University Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fordybelse

Elf, N., 2020, (Accepteret/In press) Didaktisk opslagsbog. Brodersen, P. (red.). Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forord

Qvortrup, A., 3. mar. 2020, Gymnasiet i udvikling. Qvortrup, A. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 11-17

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fortællingens mysterium. Bogstavelighed og allegori i Jorge Luis Borges' El evangelio según Marcos

Kluge, S., 2020, (Accepteret/In press) Bibelen og dens reception. En lære- og inspirationsbog. Buch-Hansen, G. & Bundvad, M. (red.). København: Eksistensen Akademisk

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

From Hermeneutics to Archives: Parasites and Predators in Homeland

Bjering, J. C. B. & Graae, A. I., 2020, New Cultures of Remote Warfare: Visions, Intimacies, and Reconfigurations. University of Minnesota Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Green Medicine: Ecofeminist Readings of Women’s Medication Narratives

Wohlmann, A., 2020, (Accepteret/In press) Controlling Bodies, Constructing Minds: (Post-)Feminist Identity Politics in the Biomedical Age. Heil, J. & Thiemann, A. (red.).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Gymnasiet anno 2019

Qvortrup, A., 3. mar. 2020, Gymnasiet i udvikling. Qvortrup, A. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 19-46

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Hegemonic university tales. Discussing narrative positioning within the academic field between Humboldtian and managerial governance

Lueg, K., Graf, A. & Powell, J., 2020, (Accepteret/In press) The Routledge Handbook of Counter-Narratives. Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

governance
narrative
university
management decision
Pole

Implicit and explicit metaphysics in conceptualising transfer and transformation

Børsen Hansen, S., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Dohn, N. B., Hansen, S. B. & Hansen, J. J. (red.). London: Routledge, s. 75-90 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Metaphysics
Metaphysical
Process Metaphysics
Alignment
Theory Construction

Indigenous fashion and activism in Vancouver: Interview with Even Ducharme

Sark, K., 2020, (Accepteret/In press) Fashioning reconciliation. Barry, B. & Kucheran, R. (red.).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Indledning: Grænsegængere og grænsedragninger i nordiske modersmålsfag

Elf, N. (red.), Kabel, K. (red.) & Rørbech, H. (red.), 2020, (Accepteret/In press) Grænsegængere og grænsedragninger i nordiske modersmålsfag. Elf, N., Høegh, T., Kabel, K., Krogh, E. & Rørbech, H. (red.). Syddansk Universitetsforlag, (Konferenceserien for Nordisk netværk for modersmålsdidaktisk forskning, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Introduction

Moslund, S. P., Marcussen, M. & Karlsson Petersen, M., 2020, (Accepteret/In press) How Literature Comes to Matter: Post-Anthropocentric Approaches to the Study of Literature. Pultz Moslund, S., Marcussen, M. & Karlsson Petersen, M. (red.). Edinburgh University Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction

Engberg-Pedersen, A., Bille, M. & Gram-Skjoldager, K., 2020, (Accepteret/In press) The Humanities in the World. U Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction: Designing for situated knowledge transformation

Dohn, N. B., Børsen Hansen, S. & Hansen, J. J., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Dohn, N. B., Hansen, S. B. & Hansen, J. J. (red.). Abingdon: Routledge, s. 1-20 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction: Investigating Counter-Narratives

Lueg, K. & Lundholt, M. W., 2020, The Routledge Handbook of Counter-Narratives. Lueg, K. & Lundholt, M. (red.). Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction: The Break-Up of Greater Britain

Pedersen, C. D. & Ward, S. J., 2020, (Under udarbejdelse) The Break-Up of Greater Britain. Manchester: Manchester University Press, (Studies in Imperialism).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Knowledge transformation across changes in situational demands between education and professional practice

Dohn, N. B. & Hachmann, R., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Dohn, N. B., Hansen, S. B. & Hansen, J. J. (red.). Abingdon: Routledge, s. 249-266 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kognitiv arbejdsdeling: Skal du være god til det hele?

Gerken, M., 2020, Verden ifølge humaniora: 40 banebrydende begreber der former vores virkelighed. Gram-Skjoldager, K. & Engberg-Pedersen, A. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 318-225

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Ledelse af didaktisk udvikling: Et nyt professionaliseringsfelt for lærere og ledere

Krogh, E. & Raae, P. H., 2020, Gymnasiet i udvikling. Hans Reitzels Forlag, s. 222-266 44 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Libro iluminado y política cultural en Castilla a mediados del siglo XV: Nuevas miradas en torno a la biblioteca del Marqués de Santillana

Rodríguez Porto, R. M., 2020, (Accepteret/In press) Patrimonio textual y Humanidades digitales. Cátedra, P. M. & Valero, J. M. (red.). Salamanca: Sociedad de Estudios Medievales y Renacentistas

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Cultural Policy
Patronage
Italy
Ren
Madrid

Livets onde Strid. Silénsk visdom i Henrik Pontoppidans 'De Dødes Rige'

Vangshardt, R., 16. jan. 2020, Liget der blev oppe på jorden.: Nietzsche-receptionen i Norden. Skyum-Nielsen, E. (red.). Hellerup: Forlaget Spring, s. 133-146 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Micro-transformational processes across subdomains in science learning

May, M., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Dohn, N. B., Hansen, S. B. & Hansen, J. J. (red.). London: Routledge, s. 110-126 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

biochemistry
science
chemistry
learning
university

Misenum: A Roman naval base

Bekker-Nielsen, T., 2020, Bound for disaster: Pomepii & Herculaneum. Asingh, P., Damm, A. & Damm, J. (red.). Højbjerg: Moesgaard Museum, s. 126-152

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Misenum: En romersk flådebase

Bekker-Nielsen, T., feb. 2020, På vej mod katastrofen: Pompeji og Herkulanum. Asingh, P., Damm, A. & Damm, J. (red.). Moesgaard Museum, s. 126-151

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling