Publikationer 1988 2019

Filtrer
Bidrag til bog/antologi
2019

Children's proximal societal conditions

Stanek, A. H., 2019, (Accepteret/In press) Annual Review of Critical Psychology. The critical institute - Critical knowledge in practice

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Communities of children in the transition from kindergarten to school

Stanek, A. H., 2019, Listening to children’s advice about starting school and school age care. Dockett, S., Einarsdóttir, J. & Perry, R. (red.). 1. udg. London: Routledge, (Towards an Ethical Praxis in Early Childhood: From Research into Practice).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

kindergarten
school
community
participation
everyday life

Funksjonell Familieterapi

Bidragets oversatte titel: Funktionel FamilieterapiThøgersen, D. M., Brunstad, A. L. & Christensen, B., 2019, Håndbok i Familieterapi. Lorås, L. & Ness, O. (red.). Bergen: Fagbokforlaget, s. 399-414

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Inkluderende fællesskaber

Stanek, A. H., sep. 2019, Pædagogik mellem skole og fritid: Grundbog til skole- og fritidspædagogik. Ankerstjerne, T. (red.). Dafolo, 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

Når læringsbegrebet går over sine bredder

Stanek, A. H., sep. 2019, Den styrkede pædagogiske læreplan: Baggrund, perspektiver og dilemmaer. Aabro, C. (red.). 1 udg. Samfunds Litteratur, s. 159-176

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Parenting in psychosis from an attachment perspective

Harder, S. & Davidsen, K., 2019, (Accepteret/In press) Attachment Theory and Pschosis. Berry, K., Bucci, S. & Danquah, A. (red.). Routledge/Taylor & Francis Group

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018

Børns venskaber i institutionaliserede fællesskaber

Stanek, A. H., 2018, Det store blandt de små - om små børns venskaber. Basse Fisker, T. (red.). Dafolo

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Autisme & tilknytning: En mors fortælling - et fagligt perspektiv

Pedersen, L., Mølgård, B., Rothenborg, J. R., Parlar, S. & Cantio, C., 2017, Autisme & tilknytning: En mors fortælling – et fagligt perspektiv. Dansk Psykologisk Forlag, 141 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Funksjonell Familieterapi (FFT)

Bidragets oversatte titel: Funktionel FamilieterapiThøgersen, D. M. & Bjørnebekk, G., 2017, Den krevende foreldrerollen: familiestættende intervensjoner for barn og unge. Eng, H., Ertesvåg, S. K., Frønes, I. & Kjøbli, J. (red.). Oslo: Gyldendal Akademisk, s. 69-89 (Intervensjon og evidens).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2016

Brugerdrevne standarder i socialt arbejde

Bank, M. & Nissen, M., 2016, Tæller vi det der tæller, MODERNE ARBEJDSLIV. Klim

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2015

Barnperspektiv på fritidshemmets praxis

Stanek, A. H., 2015, Perspektiv på fritidshemspedagogik. Ankerstjerne, T. (red.). Lund: Studentlitteratur, s. 131-168

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fritidslärares bidrag till skolan

Stanek, A. H., 2015, Fritidspedagogik med barnperspektiv. Højholt, C. & Hviid, P. (red.). Lund: Studentlitteratur, s. 97-117

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Samarbejde på tværs - om børns overgange

Stanek, A. H., 2015, Pædagogik i dagtilbud : Del 2: Om profession, organisation, samarbejde og viden. Gravesen, D. T. (red.). Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Deltagelse i den danske folkeskole - fra et tosproget børneperspektiv

Stanek, A. H., 2014, Lærerens grundfaglighed - mentalisering som arbejdsredskab. Jacobsen, J. C. (red.). Billesøe og Baltzer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Ensom, men ikke alene: Viden om et ungdomsproblem

Madsen, K. R. & Lasgaard, M., 2014, Ensom, men ikke alene: En antologi om unge og ensomhed. Ventilen, s. 10-36

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fritidspædagogikkens muligheder i arbejdet med inklusion

Stanek, A. H., 2014, Pædagog i skole og fritid. Ritchie, T. & Tofteng, D. (red.). Billesøe og Baltzer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Narrative teorier

Bank, M., 2014, Personlighedspsykologi – en grundbog om personlighed og subjektivitet. Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2013

Pædagogens bidrag til skolen

Stanek, A. H., 2013, Fritidspædagogik og børneliv. Højholt, C. & Hviid, P. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 102-128

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Understanding Children's Learning as Connected to Social Life

Stanek, A. H., 2013, Doing Psychology under New Conditions. Marvakis, A., Motzkau, J., Painter, D., Ruto-Korir, R., Sullivan, G., Triliva, S. & Wieser, M. (red.). Captus Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2011

Når belønning og ros virker mod hensigten

Hansen, M., 2011, 20 psykologiske eksperimenter - der ændrede vores syn på mennesket.. Plurafutura Publishing

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Rewarding and praising children

Hansen, M., 2011, Anglais pour psychologues by Masse, L., Shankland, R, Hughes, E., & Pullin, W.. Masse, L., Shankland, R., Hughes, E. & Pullin, W. (red.). Dunod Editeur, s. 103 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

2009

The role of the milieu therapist in the 24-hour treatment home-I The personal meeting

Storebø, O. J., 2009, "Milieu-Therapy" with children. Kornerup, H. (red.). Forlaget Perikon, s. 235-257

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

The role of the miliue therapist in the 24-hour treatment center, viwed in the light of recent theories of affect regulation and mentalising: 2 - The relational work

Storebø, O. J., 2009, "Milieu-therapy" with children: planned environmental therapy in Scandinavia. Kornerup, H. (red.). Forlaget Perikon, s. 257-78

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2006

Skalaer til vurdering af mulig prodromal tilstand

Davidsen, K., 2006, Assessmentmetoder. : Håndbog for psykologer og psykiatere. Elsass, P., Ivanouw, J., Mortensen, E. L., Poulsen, S. & Rosenbaum, B. (red.). København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 453-474 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review