Vi elsker den billige stil

Presse/medie

Beskrivelse

Boligblade, tv-programmer og bloggere er med til at forstærke lysten til at købe nyt til hjemmet. Især de billige alternativer til de dyre klassikere. Danskerne har haft fokus på boligen siden midten af det 20. århundrede. ... Det er gamle nedarvede moralske kodekser, en kobling mellem æstetik og nytte, der gør det legitimt at bruge penge på vores hjem«, fortæller Anders V. Munch, professor i designkultur, Syddansk Universitet Kolding, der har forsket i danskernes interesse i designervarer og boligtilbehør. ... Der bliver i højere grad mikset klassikere og retrogenstande, arvegods og Ikea-ting og lookalikes, og der kan være prestige i at vise, at man kan overskue alle disse muligheder på én gang«, lyder det fra professoren i designkultur. ... »Der sker en masse nye ting på dette felt.
Periode15. nov. 2015

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelVi elsker den billige stil
    Mediets navn/udløbPolitiken
    Dato15/11/2015
    Producer/forfatterCHRISTINA ZEMANOVA
    PersonerAnders V. Munch