Rapport sår tvivl om arabisk i skolen: Pædagogiske metoder betyder mere end modersmålsundervisning, når tosprogede elever skal blive dygtige til at læse, viser ny forskningskortlægning. De bedste undersøgelser viser ingen effekt af modersmålsundervisning

  • Anders Højen

Presse/medie

Beskrivelse

Interview vedr. forskningskortlægning om undervisning af tosprogede

Emne

Undervisning af tosprogede i skolen. Effekt af modersmålsundervisning. Didaktiske metoder
Periode15. nov. 2013

Mediebidrag

1

Mediebidrag

  • TitelRapport sår tvivl om arabisk i skolen: Pædagogiske metoder betyder mere end modersmålsundervisning, når tosprogede elever skal blive dygtige til at læse, viser ny forskningskortlægning. De bedste undersøgelser viser ingen effekt af modersmålsundervisning
    Mediets navn/udløbBerlingske Tidende
    MedietypeTryk
    Dato15/11/2013
    Producer/forfatterBodil Jessen
    URLwww.b.dk/nationalt/rapport-saar-tvivl-om-arabisk-i-skolen
    PersonerAnders Højen

Emneord

  • undervisning
  • tosprogede
  • modersmål
  • modermålsundervisning
  • didaktik