Ny kæde optrapper den danske burgerkrig

Presse/medie

Beskrivelse

Konkurrence. Med to nyåbnede restauranter etablerer den amerikanske burgerkæde Hwy 55 sig på det danske burgermarked, hvor konkurrencen er hård. Konkurrenterne er dog ikke bekymrede, og en ekspert forholder sig skeptisk til kædens koncept. Nu kommer der flere grillede hakkebøffer og sprød bacon på et tilsyneladende umætteligt dansk burgermarked. ... Spørger man Søren Askegaard, der forsker i forbrugeradfærd ved Syddansk Universitet, kan den ambitiøse burgerkæde dog få svært ved at finde fodfæste på det danske marked, hvor et utal af restauranter kæmper om forbrugernes burger-gunst. ... Og hvis Hwy 55 skal have nogen forhåbninger om succes blandt de danske burgerelskere, er det afgørende, at forbrugerne omfavner kædens amerikanske dinerkoncept med 50er-musik og indretning, der ligner en scene fra Hollywood-filmen Grease. ... »For at etablere sig på burgermarkedet i Danmark skal man have et produkt, som taler til gæsterne.
Periode23. okt. 2015

Mediedækning

3

Mediedækning

  • TitelNy kæde optrapper den danske burgerkrig
    Mediets navn/udløbBerlingske
    Dato23/10/2015
    Producer/forfatterNiels Vedersø Østergaard
    PersonerSøren Askegaard
  • TitelFASTFOOD: Ny kæde kaster sig ind i burgerkrig
    Mediets navn/udløbBT
    Dato23/10/2015
    Producer/forfatterNiels Vedersø Østergaard |
    PersonerSøren Askegaard
  • TitelNy kæde optrapper den danske burgerkrig
    Mediets navn/udløbJydske Vestkysten
    Dato23/10/2015
    Producer/forfatterNiels Vedersø Østergaard nste@berlingske.dk
    PersonerSøren Askegaard