Motion på arbejdspladsen mindsker risiko for gigt

Presse/medie

Beskrivelse

Din arbejdsgiver skal tage et større ansvar for, at du ikke bliver slidt ned af dit arbejde og får f. eks. gigt. Motion og træning er et godt redskab. Men træningen skal foregå i arbejdstiden, hvis det skal batte, viser ny forskning. Hvis du ikke selv er ramt af en gigtsygdom, så kender du garanteret én, der er. ... Professor Karen Søgaard, Institut for Idræt og Biomekanik, Syddansk Universitet og medlem af Gigtforeningens forskningsråd, slår fast, at det er arbejdsgiverens pligt at give rum og viden til, hvordan vi undgår at få kroniske nedslidningssygdomme som f. eks. gigt. ... Det konkluderer et spritnyt forskningsprojekt fra Syddansk Universitet. ... Fokus på motion? Fokus på at holde normalvægten? Spis grønt og varieret? ... Når du har fået gigt, kan du få det bedre hvis: -du har fokus på tilpasset træning -smerte-håndtering -kost, vægt og rygestop. Kilde: Gigtforeningen, Karen Søgaard, professor, Syddansk Universitet.
Periode11. sep. 2016

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelMotion på arbejdspladsen mindsker risiko for gigt
    Mediets navn/udløbHelse
    Dato11/09/2016
    Producer/forfatterAf: Jette Warrer Knudsen
    PersonerKaren Søgaard