Millennials: Den mest nærige generation - eller bare den langsomste?

Presse/medie

Beskrivelse

FORBRUG: De tøver med at købe huse, og deres interesse for biler svinder ind, lyder det. Spørgsmålet er, om millennials slet ikke vil gøre den slags investeringer - eller om de bare venter lidt. Musik og film er noget, de streamer. ... »Det er klart, at det lægger et større pres på boligmarkedet, og at det samlet kan presse priserne op i byerne,« siger Morten Skak, lektor ved SDU og ekspert i boligøkonomi. ... I 1985 stod unge mellem 21 og 34 år for 38 pct. af alle nye bilkøb i USA. I 2010 var tallet 27 pct., selv om generationen er større. General Motors og Co. beder til, at det skyldes den passerende økonomiske krise - og ikke et permanent skifte i unges holdning til biler.

Periode7. okt. 2015

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelMillennials: Den mest nærige generation - eller bare den langsomste?
    Mediets navn/udløbJyllands-Posten
    Dato07/10/2015
    Producer/forfatterJULIE HORNBEK TOFT
    PersonerMorten Skak