Har du kaldt din kunde for et fjols for nylig?

Presse/medie

Beskrivelse

VÆKST En åben og ærlig dialog mellem kunder og leverandører kan blive danske virksomheders vigtigste konkurrenceparameter. Sådan lyder erfaringerne fra projektet " Stram Kæden", hvor 19 virksomheder har identificeret besparelser på 120 millioner kr. i deres forsyningskæder. " Det er svært for leverandører at fortælle kunderne, hvor store fjolser de en gang imellem er. ... Motivationen er, at op mod 80 pct. af en virksomheds operative omkostninger ifølge undersøgelser fra Syddansk Universitet ligger i dens forsyningskæde. Og som Jan Stentoft, professor ved Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse på SDU, konstaterer: " Med en stigende tendens til at outsource stadig mere komplekse og færdige produkter til underleverandører vil en stadig større værdiandel komme til at ligge ude i værdikæden." Der er altså meget at hente på at gå på skattejagt i værdikæden. ... Nu træder vi ind i en ny fase, hvor vi i fællesskab skaber mere værdi, som vi deler i porten." Hele ideen med den tilgang er en erkendelse af, at det i sidste ende er leverandørerne, der er nøglen til kundens, dvs. virksomhedens, succes. Og at det i den globale konkurrence i højere grad er leverandør-eller værdikæder, der konkurrerer mod hinanden, end det er enkeltvirksomheder.
Periode13. jun. 2016

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelHar du kaldt din kunde for et fjols for nylig?
    Mediets navn/udløbMandag Morgen
    Dato13/06/2016
    Producer/forfatterBJARKE WIEGAND bw@mm.dktwitter.com/WBjarke
    PersonerJan Stentoft