Beskrivelse

Erotisk litteratur. Forlag kæmper om nye læsere. Midlet er sex på skrift efter devisen: Hvis bare det er forførende, behøver det ikke være fint. Nu er Gyldendal også hoppet med på vognen. En fræk fugl er landet i Klareboderne. ... Herhjemme åbnede den anden store spiller på bogmarkedet, Lindhardt og Ringhof, sidste år deres romantiske univers Lovebooks - og har haft succes med det - ligesom et af verdens største forlag, Harper Collins, for tiden udvider sine aktiviteter herhjemme: Det er dem, der udgiver de klassiske erotiske bøger i Harlequin-serien. Karen Klitgaard Povlsen, lektor ved Institut for kommunikation og kultur ved Aarhus Universitet, mener, at det er helt logisk, at Gyldendal og andre forlag går ind på det marked. ... Men E. L. James' bøger viste, at der er et kæmpestort marked, også blandt yngre kvinder og blandt de mere veluddannede, og det ville da være tåbeligt, hvis ikke nogen fulgte op på det.« Gry Høngsmark Knudsen, ph. d. og adjunkt ved Institut for Marketing & Management ved Syddansk Universitet, mener dog, at succesen langt fra er givet på forhånd.
Periode30. okt. 2015

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelGyldendal på sexjagt
    Mediets navn/udløbBerlingske
    Dato30/10/2015
    Producer/forfatterJeppe Bangsgaard
    PersonerGry Høngsmark Knudsen