Fra kulørt papir til brugbar rådgivning

Presse/medie

Beskrivelse

Måske tænker du ikke over det, men det er meget sandsynligt, at reklamerne i din postkasse er blevet layoutet i vietnam eller Indien eller i et land i Østeuropa. Det samme med plakaterne ved busstoppestedet eller reklamefilmen, du så forleden Opgaverne for et almindeligt reklamebureau har ændret sig. et af de tidligere kerneprodukter, som for eksempel at producere tryksager eller film, kan gøres billigere andre steder på kloden, og det har konsekvenser for bureauerne. I dag bevæger reklamebureauer sig hen i konsulentuniverset, hvor udbyderne er mange, og hvor kun de, som forstår at skabe stærke relationer, overlever. bo mortensen fra Institut for entreprenørskab og relationsledelse på SDU forklarer, at reklamebranchen befinder sig i en stor brydningsperiode i disse år. ... Det handler om at skabe overblik, og brugen af noget visuelt kan skabe andre ideer og et andet produkt. Udfordringen ved rådgivningsopgaven er, at virksomheden kommer ind på bureauet med en diffus fornemmelse af, at der er et problem, måske med kommunikationen, måske med produktet. men bureauet skal sørge for, at når virksomheden går ud fra workshoppen, er det gjort mere konkret. virksomheden skal dog kun være med til at skabe rammerne for løsningen, for den skal ikke til at tegne et nyt logo, lave en ny app eller en strategiplan.
Periode30 okt. 2015

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelFra kulørt papir til brugbar rådgivning
    Mediets navn/udløbNy Viden
    Dato30/10/2015
    Producer/forfatterStine Charlotte Hansen stich@sdu.dk.
    PersonerBo Mortensen