FACEBOOK SLÅR AVISER

  • Jakob Ohme

Presse/medie

Beskrivelse

De unge førstegangsvælgere brugte i højere grad Facebook end nyhedsmedierne som nyhedskilde ved valget i 2015. Det viser en endnu upubliceret artikel fra blandt andet Syddansk Universitet. »Resultatet understreger, at de politiske partier har stor succes med at ramme de unge brugere med politisk information på de sociale medier under en valgkamp,« siger ph. d. Jakob Ohme fra Syddansk Universitet.
Periode29. apr. 2016

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelFACEBOOK SLÅR AVISER
    Mediets navn/udløbSøndagsavisen
    Dato29/04/2016
    BeskrivelseDe unge førstegangsvælgere brugte i højere grad Facebook end nyhedsmedierne som nyhedskilde ved valget i 2015. Det viser en endnu upubliceret artikel fra blandt andet Syddansk Universitet. »Resultatet understreger, at de politiske partier har stor succes med at ramme de unge brugere med politisk information på de sociale medier under en valgkamp,« siger ph. d. Jakob Ohme fra Syddansk Universitet.
    PersonerJakob Ohme