Beskrivelse
Forskningsprojekt: Børneliv i 0-3 års institutionerForskningsprojektet undersøger børns og personales perspektiver på børnelivet
i 0-3 års institutioner.
Forskningsprojektet beskæftiger sig dels med ”Børneperspektiver på livet i 0-3 års institutioner” og dels med ”Betingelser for pædagogisk arbejde i dagpleje og vuggestue”.
I samarbejde med vuggestue- og dagplejepersonale undersøger vi børns udviklings- og læringsforløb gennem 0-3 års institutionerne ved at følge udvalgte børns institutionsliv gennem to år - fra
barnet er ca. 1 år til barnet er ca. 3 år og starter børnehave. Desuden ser projektet på børns overgange fra hjem til institution, og fokuserer på dagligdagen i det småbørnspædagogiske arbejde og de betingelser, der får betydning for at børnelivet i dagtilbuddene tilrettelægges, som det gør.
Forskningsprojektleder. Øvrige projektdeltagere: Videnskabelig assistent Solmai Sofia Mikladal, SDU Ph.d. og adjunkt Maja Røn Larsen, RUC
Periode | 1. jan. 2013 → 1. nov. 2015 |
---|---|
Sted for afholdelse | Ukendt, Danmark |
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Theorizing Small Children’s Conduct of Everyday
Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper › Forskning › peer review
-
Små børns hverdagsliv: situeret pædagogisk faglighed i vuggestue og dagpleje
Publikation: Bog/rapport › Monografi › Forskning › peer review
-
Children’s Social Conduct of Everyday life
Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper › Forskning › peer review
-
Examining Perspectives of 0-3 Year Olds
Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper › Forskning › peer review
-
Institutionalized Blindness to Young Children's Perspectives from Everyday Lives?
Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper › Forskning › peer review
-
Børns betydning for hinanden i 0-3 års institutioner
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Young children and their conduct of everyday life
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review