Når børn lærer sprog : Dansk sprogtilegnelsesforskning i et internationalt perspektiv (Tidsskrift)

  • Anders Højen (Redaktør)

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelseRedaktør af uafslutttet antologi/samleværkFormidling

Beskrivelse

Bogen samler i en serie kapitler af danske forskere nyere dansk og international forskning i sprogtilegnelse. Bogen adskiller sig fra den øvrige nye litteratur på området ved at den er baseret på omfattende empiriske studier af danske børns sprogtilegnelse. Forskere fra Center for Børnesprog forsøger i bogen med udgangspunkt i konkrete videnskabelige undersøgelser at beskrive danske børns sprogtilegnelse fra forskellige perspektiver og belyse nogle af de faktorer der påvirker den. Når børn lærer sprog indeholder kapitler om danske børns første ord, den tidlige grammatiske tilegnelse, tosprogethed, sprogvurdering i Danmark og mange andre emner relateret til sprogtilegnelsen. Når børn lærer sprog henvender sig til en bred gruppe af fagfolk der arbejder professionelt med børns sprog. Bogen er ligeledes velegnet som lærebog på en lang række uddannelser, hvor man beskæftiger sig med børns sprog.
Emneord: Sprogtilegnelse, andetsprogstilegnelse, grammatik, ordforråd
Periode1. feb. 20081. jul. 2009
Type af tidsskriftTidsskrift

Emneord

  • Sprogtilegnelse
  • andetsprogstilegnelse
  • grammatik
  • ordforråd