Forskningsprojekt: Samskabende pædagoger i overgangen fra børnehave til skole

Stanek, A. H. (Arrangør)

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Beskrivelse

Der er i stigende grad fokus på overgange mellem børnehave og skole, og mange kommuner gør forsøg med alternativer til april/maj-start i SFO. Fx rullende skolestart, semestervis skolestart, eller en glidende overgang til skolestart i august vha. samskabende pædagoger, der både ansættes i dagtilbud og skole.
Formålet med dette forskningsprojekt er at undersøge sådanne forskellige ’alternative’ modeller for overgange, hvor pædagogerne har en central rolle, og hvor fokus med afsæt i et børneperspektiv dels er på at skabe en børneparat skole og dels skoleparate børn.
Periode1. sep. 2017 - 30. nov. 2018
BegivenhedstypeAndet
Placering
Grad af anerkendelseNational