Beskrivelse
Forsknings- og udviklingsprojekt under Institut for Kulturvidenskaber.Periode | 1. feb. 2017 → 2019 |
---|
Emneord
- filosofi
- børn
- skole
- undervisningsmetoder
- filosofiundervisning
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Filosofisk dialog og Henrik Pontoppidans novelle ”Et grundskud”
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Filosofisk dialog i børnehaveklassen
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Filosofiske dialoger om FN's Børnekonvention
Publikation: Andet › Andet bidrag › Undervisning
-
Kan man måle effekten af filosofiske aktiviteter i skolen?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Om forskning i Filosofi med børn
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Filosofiske samtaler om teknologi: Afrapportering fra udviklingsprojekt
Publikation: Bog/rapport › Rapport › Rådgivning
-
Philosophical dialogues on Hans Christian Andersen’s Fairy Tales: A case study of P4C manuals
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Filosofi og kritisk tænkning
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Undervisning
-
Udviklingsprojektet Sprog i børnehaveklassen
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Filosofiske dialoger om FN's verdensmål: Inspiration til facilitering af undersøgende fællesskaber med børn og unge
Publikation: Andet › Andet bidrag › Undervisning
-
Filosofi med børn og håndværket
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
-
What makes authentic questions authentic?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Værktøjer til kvalificering af klassedialog
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
-
Philosophy outreach through teacher education
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Learning to facilitate dialogue: on challenges and teachers’ assessments of their own performance
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Dialogtræning i børnehaveklassen
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Is the ugly duckling a hero? Philosophical inquiry as an approach to Hans Christian Andersen's fairy tales in Danish primary school teaching
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Using dialogic teaching to promote student satisfaction and engagement in emergency remote teaching in primary school: a proof-of-concept study
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Idealer og virkelighed i Filosofi med børn
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Hvad skal religionsfagets dannelsesopgave være og hvordan kan den løftes?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Facilitators’ perceptions of children’s experiences in online philosophical dialogues
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Oplevelser af filosofiske dialoger i uformelle læringsfællesskaber
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Children’s experiences of online philosophical dialogues
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
The Surgeon with Cold Hands
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Undervisning › peer review
-
Etiske refleksioner over krav i onlineundervisningen
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Aktiviteter
-
Filosofiklub i Svendborg Juniorklub
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Filosofisk dialog på afd. N (OUH)
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Filosofisk dialog
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Filosofiklub i Svendborg Juniorklub
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Philosophy with Children: A key to successful school inclusivity?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Dansk bearbejdning af udgivelsen TÆNK HØJT med dine elever
Aktivitet: Myndighedsbetjening og konsulentarbejde › Rådgivning og konsulentarbejde
-
Vidensworkshop: Verdensborgerskab
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
SOPHIA Network Meeting 2018
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Netværksmøde 2018: Dansk Netværk for Filosofi med Børn
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Filosofi med børn. Hvad, hvordan og hvorfor?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Filosofi i Skolen workshop
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
Filosofisk dialog med EUX Tømrer
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Philosophical Inquiry and Hans Christian Andersen
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Filosofi i Skolen workshop
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
Filosofisk dialog med EUX Tømrer
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Dialoguing Democracy
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Workshop: Filosofi i Skolen og sproglig udvikling
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Bør filosofisk dialog ikke være en integreret del af akademisk filosofi?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Børn, billedkunst og filosofisk dialog
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Facilitering af filosofisk dialog om FN's Børnekonvention
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Stage 1 course - Philosophy for Children
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
Filosofisk time i Favergården
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Center for Philosophy for Children
Aktivitet: Gæsteophold ved andre institutioner
-
Årsmøde i Dansk Netværk for Filosofi med Børn 2020
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Accredited Philosophy Foundation Specialist
Aktivitet: Andre aktiviteter › Andet
-
Kursus- og praksisforløb i Filosofi med børn (2017)
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
Filosofisk dialog på Bogense skolen
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Skoleledernes Årsmøde
Aktivitet: Andre aktiviteter › Andet
-
Hvad er forskellen på at filosofere og at snakke?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
PaSCO 2019 Workshop
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
Filosofi med børn. Hvad, hvordan og hvorfor?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Børn og implicit bias. Filosofi to the rescue
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Filosofisk dialog med børn
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Filosofi med børn som praksis- og forskningsfelt
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Gæsteforelæsning, undervisning og kursusvirksomhed ved andre universiteter
-
2nd International PaSCO Network Meeting
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Filosofisk dialog med EUX Tømrer
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Filosofisk dialog med børn
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Dialogic teaching through Philosophy with Children - Master class with Keith Topping
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
Kan man måle effekten af filosofiske aktiviteter i skolen?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Filosofi og magt i klasseværelset
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Researcher in residence, Capital of Children Playful Minds
Aktivitet: Myndighedsbetjening og konsulentarbejde › Rådgivning og konsulentarbejde
-
Samtalesalon: Filosofi i Skolen
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Filosofisk dialog i Børnehuset Atlantis
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Philosophy with Children and Implicit Bias
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Supervision af deltagere i specialist-træningsforløb
Aktivitet: Andre aktiviteter › Andet
-
Philosophy in Schools: Philosophical Challenges Ahead
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Philosophy with Children and STEM subjects
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Filosofisk dialog i Demensfællesskabet Kallerupvej
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Countering inequality in education through the community of philosophical enquiry?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
”Hvis du nu er somalier og rejser til Thailand så er du stadig somalier” - Filosofi med børn og den multietniske skole
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Filosofiske samtaler om teknologi
Aktivitet: Myndighedsbetjening og konsulentarbejde › Rådgivning og konsulentarbejde
-
Filosofisk dialog på afd. N (OUH)
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
SOPHIA Network - European Foundation for the Advancement of Doing Philosophy with Children (Ekstern organisation)
Aktivitet: Medlemskab › Bestyrelsesarbejde i virksomhed, forening eller organisation
-
Does it take an academic philosopher to lead a philosophical dialogue with children?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Presentation: Philosophical Dialogue and the Sustainable Development Goals – session, presentation and discussion
Aktivitet: Andre aktiviteter › Andet
-
Filosofi i Skolen workshop
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
Filosofi i Skolen workshop
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
Culturalization at school – what is it and how can it be studied?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Thinking what you don't think
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Philosophy and the School
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Man skal sgu snakke med børn
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Hvad er Filosofi med børn? Hvad går Filosofi i Skolen-projektet ud på?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Facilitering af filosofisk dialog om FNs Verdensmål 4: Kvalitetsuddannelse
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Filosofiklub i Svendborg Juniorklub
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed