Periode | 1. feb. 2017 |
---|---|
Sted for afholdelse | Institut for Kulturvidenskaber |
Emneord
- filosofi
- børn
- skole
- undervisningsmetoder
- filosofiundervisning
Dokumenter og links
Relateret indhold
Aktiviteter
SOPHIA Network Meeting 2018
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
Vidensworkshop: Verdensborgerskab
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Philosophy with Children: A key to successful school inclusivity?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Netværksmøde 2018: Dansk Netværk for Filosofi med Børn
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
Culturalization at school – what is it and how can it be studied?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Center for Philosophy for Children
Aktivitet: Gæsteophold ved andre institutioner
Researcher in residence, Capital of Children Playful Minds
Aktivitet: Myndighedsbetjening og konsulentarbejde › Rådgivning og konsulentarbejde
Philosophical Inquiry and Hans Christian Andersen
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Filosofisk dialog
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Thinking what you don't think
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Does it take an academic philosopher to lead a philosophical dialogue with children?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Countering inequality in education through the community of philosophical enquiry?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Filosofi med børn. Hvad, hvordan og hvorfor?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Dialoguing Democracy
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
”Hvis du nu er somalier og rejser til Thailand så er du stadig somalier” - Filosofi med børn og den multietniske skole
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Philosophy in Schools: Philosophical Challenges Ahead
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Man skal sgu snakke med børn
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Hvad er Filosofi med børn? Hvad går Filosofi i Skolen-projektet ud på?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Kan man måle effekten af filosofiske aktiviteter i skolen?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Kursus- og praksisforløb i Filosofi med børn (2017)
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
Filosofisk dialog med børn
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Filosofi med børn som praksis- og forskningsfelt
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Gæsteforelæsning, undervisning og kursusvirksomhed ved andre universiteter
Hvad er forskellen på at filosofere og at snakke?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Dialogic teaching through Philosophy with Children - Master class with Keith Topping
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
Samtalesalon: Filosofi i Skolen
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Philosophy with Children and Implicit Bias
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
PaSCO 2019 Workshop
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
Accredited Philosophy Foundation Specialist
Aktivitet: Andre aktiviteter › Andet
Supervision af deltagere i specialist-træningsforløb
Aktivitet: Andre aktiviteter › Andet
Dansk bearbejdning af udgivelsen TÆNK HØJT med dine elever
Aktivitet: Myndighedsbetjening og konsulentarbejde › Rådgivning og konsulentarbejde
Workshop: Filosofi i Skolen og sproglig udvikling
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Philosophy with Children and STEM subjects
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Filosofisk dialog med børn
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
SOPHIA Network - European Foundation for the Advancement of Doing Philosophy with Children (Ekstern organisation)
Aktivitet: Medlemskab › Bestyrelsesarbejde i virksomhed, forening eller organisation
Filosofi og magt i klasseværelset
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Facilitering af filosofisk dialog om FN's Børnekonvention
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
2nd International PaSCO Network Meeting
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
Filosofisk time i Favergården
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Filosofi med børn. Hvad, hvordan og hvorfor?
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Børn, billedkunst og filosofisk dialog
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Børn og implicit bias. Filosofi to the rescue
Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Philosophy and the School
Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
Publikationer
The Surgeon with Cold Hands
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Undervisning › peer review
Kan man måle effekten af filosofiske aktiviteter i skolen?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Sprog i børnehaveklassen
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Hvad skal religionsfagets dannelsesopgave være og hvordan kan den løftes?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Is the ugly duckling a hero? Philosophical inquiry as an approach to Hans Christian Andersen's fairy tales in Danish primary school teaching
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Oplevelser af filosofiske dialoger i uformelle læringsfællesskaber
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Filosofisk dialog i børnehaveklassen
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Filosofiske dialoger om FN's Børnekonvention
Publikation: Andet › Andet bidrag › Undervisning