“Bevægelse er, når eleverne ikke sidder på en stol” - Om udskolingslæreres forståelse af motion og bevægelse i undervisningen

Jørgensen, H. T. (Underviser)

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Beskrivelse

Argumentation for at forståelsen af motion og bevægelse i skolen må udspringe af lærernes perspektiv frem for politikeres og forskeres. Oplæget præsenterer en model, som beskriver lærernes forskellige forståelser af bevægelse i undervisningen, som udspringer af interview med lærere fra fire skoler. Rogers' Diffusion of innovations theory præsenters som udgangspunkt for diskussion af barrierer for lærernes anvendelse af bevægelse i undervisningen.
Periode22. jun. 2017
BegivenhedstitelEnhedsmøde
BegivenhedstypeKonference
PlaceringOdense, Danmark
Grad af anerkendelseLokal

Emneord

  • Motion og bevægelse
  • Fysisk aktivit
  • folkeskolen
  • Lærere