Affekt i STEM – en holistisk og affektbaseret STEM-undervisning

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Beskrivelse

I oplægget får du som underviser ny inspiration til, hvordan du kan arbejde med at udvikle og evaluere affektbaseret STEM-undervisning.
Tag med på en rejse ind i en holistisk og affektbaseret STEM-undervisning i grundskolen og gymnasiet. Her vil vi, to PhD studerende på Forskningscenter for Naturvidenskabelig Uddannelse og Formidling, gennem inddragende og æstetisk formidling, give et bud på, hvordan vi kan skabe en mere holistisk og affektbaseret STEM-undervisning. Til oplægget vil du høre argumenter for, hvorfor det er vigtigt at inddrage affekt, det vil sige følelser, holdninger, værdier, beliefs, self-efficacy, interesse og motivation både i undervisningen og evalueringen. Vi er praksisnære og i oplægget eksemplificerer vi, gennem empiri fra vores cases, hvordan man kan gøre det. I oplægget får du ny inspiration til, hvordan du kan arbejde med at udvikle og evaluere affektbaseret STEM-undervisning.
Periode20. mar. 2024
BegivenhedstitelBig Bang Konference 2024
BegivenhedstypeKonference
PlaceringOdense, DanmarkVis på kort